• Baban

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Lennypenny skrev (null) följande:

Hej.

vi søkte om UT 21/5-14.

Har fått brev om komplettering om vi kan sende mer om inkomst pga jeg er student.

Vi er gift (over 4 år) og har 2 små barn sammen.

Jeg har leilighet i Norge og har utbetalt ca 24.000 pr mnd og 8400 i boende inkl alt. Vil dette rekke?

måtte også svare på en frågeformular på flere sider. Sendte også med mange bilder.

Sendte brevet i dag. Tror ikke vi mangler noe nå.

Tror dere det vil ta lang tid på å få beslut?

enhet er BODEN.

Takk for svar.

er UT enligt Svenske regler smile1.gif

Du skulle inte ansöka UT om du är norsk medborgare och bor i Sverige , du skulle ansökat om besök visum och han/hon kan få visum och i Sverige han/hon kan ansöka uppehållsrätt och det blir snabbare och kort väntetider.
  • Baban
    Ellaa skrev (null) följande:

Hej Alla,

Så ÄNTLIGEN kom intervjumailet idag! Vi har redan vidarebefordrat mailet till svenska konsulatet :D ringde också (eftersom vi befinner oss i Peru är det bara en timmes skillnad mellan Peru-New York). Så nu väntar vi på svar via email från de om första möjliga intervjutid, ska ringa igen dock för att se till att mailet kom fram.

Imorgon skulle det ha blivit 6 månader, hade börjat ge upp. :)
    Jätteglad - men vet att det kommer ytterligare en väntan... Man hoppas på den där sverige-amerikanska turen som många har haft, även om jag tvivlar på det.

För er som inte vet: vi ansökte 14 oktober 2014...
    Intervjumail: 13 april 2015...

Växjö enheten.

STOR grattis Ellaa, hoppas allt går bra och så fort.
  • Baban
    mittilivetmitt skrev (null) följande:

Hej allihopa, 

Jag och min man sitter med vår ansökan nu och undrar om det är någon som har tips på vilka dokument man kan ta med i ansökan för att göra den så komplett som möjligt?