Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Smilla75 skrev 2015-10-14 19:16:07 följande:
Ju fler som ringer "och tjatar" som du säger ju längre blir handläggningstiderna. Men jag kan ju inte säga till er att inte ringa. Ingen kommer i alla fall att ta era ärenden och stoppa sist i kön för att ni ringer, så mycket är säkert. Även om det inte ska gå till på det viset så sker det ändå att en handläggare som tittat igenom ärendet i samband med telefonsamtal har sett att det varit ett lätt beslut och tagit det. Kanske för att man har det färskt i minnet. Utskälld hoppas jag i alla fall att du slipper bli!
Ja kanske har du rätt, eller så startar irritationen inom Migrationsverket så att det inre trycket att ändra procedurerna tiltar, så att de utvecklar enklare procedurer så kortare tid initieras och då vinner alla på det.
Som läget är nu finns det en dynamik som vill utveckla krångliga procedurer så att så många som möjligt har säkra jobb för framtiden inom Migrationsverket. Nu är detta inget unikt för denna myndighet utan ett generellt fenomen inom alla organisationer.