Hej1234567 skrev 2015-05-22 03:01:02 följande:
Hej alla! Skickade in ansökan 2015 januari och fick mail för några dagar sedan om att tjejen ska boka tid för intervju hos ambassaden i sitt land. Tänkte bara fråga er hur den processen ser ut (inte bokat än). Går ju in på länken man får och vad gör jag sedan? För vad jag kan se så står det inte någonstans vilka datum som är "lediga". Kan i princip trycka på vilket datum som helst, även morgondagens datum, och trycka på spara. Är det när man trycker på "spara" som man får veta om det datumet går bra eller hur funkar det? Får man någon form av belräftelse via mail? ...Och till er som tar med foton etc. på intervjun, gör ni detta på egen hand eller för att ni har blivit ombedda? Mvh
Hej man ska kontakta den svenska ambassaden i det land som intervjun ska vara. Då får man en tid. Det är nog bäst att du ringer ambassaden och pratar med
dom. Bilder ska du ta med dig.
Min kille tog med sig ungefär 70
bilder på oss hon tittade på alla men tog med bara 4 som hon skickade vidare till migrationsverket i Sverige. Hon var även snabb redan efter 10
min skickade hon in allt till migrationsverket. Har varit i kontakt med migrationsverket i växjö ang väntetid och hon sa att högst 4 månader tar det efter intervjun och om det inte behövs mer komplettering.