Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Ellaa skrev 2015-07-03 12:42:00 följande:
Herregud vilken tur!!! GRATTIS! Vilken enhet? Vi ansökte en dag innan Er!
Tack Ellaa! Vi hade verkligen tur, det var just det där speciella "the one" telefonsamtalet bland dussintals där någon tyckte något såg udda ut och ville titta närmare. Och tack vare det tog han beslut samtidigt som han ändå tittade på den.
aliex skrev 2015-07-03 12:42:44 följande:
Hej Deitch,
Villken typ av frågor dem har frågat er när ni har gjort intervju ?
Tack
Jag har inte själv varit på intervju, men det kan vara saker som framtidsplaner, om ert förhållande, eran bakgrund etc. Generellt sett så kollar de att de ni skrivit i ansökan faktiskt stämmer, så gå igenom den någon gång så att ni inte säger något annorlunda än vad ni skrev i den. Exempel: om ni säger att ni bodde i stad X i ansökan och stad Y på intervjun kan ju de börja undra om ni hittat på eran bakgrund och därför inte är seriösa/ljuger. Det är inget läxförhör eller nått, men gå igenom vad ni skrivit. Det är inget att vara nervös för om ni är seriösa.
Miss Honey skrev 2015-07-03 12:57:44 följande:
Grattis så glad för er hoppas vi också får beslut snart vi ansökte webb 23/10-2014 hoppas hoppas!!
Tack tack! Jag skulle rekommendera att ringa eran enhet och fråga lite då och då, men det gör ni säkert redan =)
LoMos skrev 2015-07-03 13:16:48 följande:
Va kul!! Grattis!! Hoppas på att jag också får beslut snart då :) jag ansökte 2014-10-08 och hade intervju 24 juni.
Tack! Hoppas ni får beslut snart också! Gäller att vara på och inte ge upp. Var självsäker, men alltid trevlig!
JamJam skrev 2015-07-03 13:23:44 följande:
Grattis Deitch! jättekul för er skull.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att bli mer irriterad! Hur kan de göra såhär??? Varför är ens liv ett jäkla lotteri helt plötsligt???
Fy!! Fy Fy FY!!!!
Jag är den förste att erkänna att vi hade tur, jag påverkade våran tur genom att vara på, men det var ju bara tur att han tyckte han ville titta på våran ansökan. Lotteri är det verkligen.
LoMos skrev 2015-07-03 13:24:40 följande:
Missförstå mig inte. Är jätte glad för er skull. Men man blir ju lite förvirrad, jag pratade med en jättetrevlig kille idag från Örebro men han sa att jag skulle räkna med 12-14 månader.. Och du ansökte ju efter mig. Bara att hoppas på att jag har samma tur som dig :)
Jag förstår precis, jag är också glad varje gång någon får beslut, men man blir ju fortfarande extremt frustrerad när någon som ansökt efter får beslut före. Man är totalt maktlös.
Anonym (Vi väntar Beslut!!!) skrev 2015-07-03 14:17:33 följande:
Grattis Deitch så kul o höra detta !! :) vilken tur du har heh grattis igen .. Kan du berätta lite vilken enhet ditt ärende var ??? :)
Tack =) Vi hade Växjö, men jag tror inte det är så mycket vilken enhet som vilken person du får tag i och hur han känner för tillfället. Det är ingen idé att ringa kundtjänst, de kan knappt ens svara på frågor. Om du ringer enheterna finns det dock chans att du kopplas till någon som också jobbar som handläggare.