Anonym (va??) skrev 2015-04-30 15:28:42 följande:
Nej ni har missförstått vad jag skivit. Ursäkta. Jag har jobbat natt några dagar i rad nu. Är något trött.
För att svara på din fråga:
VI (jag och min man) ska inte utredas mer än någon annan ansökan.
NI (alla vars partner har genomgått en intervju) faller under samma kategori och stapel (väntetid om mer än nio månader).
Detta var endast för att vidarebefordra information till er andra. Mitt ärende ligger fortfarande i kö. dvs inget har hänt sen efter intervjun, precis som ni andra.
Och det är därför jag hörde av mig till migv. Skrev mail med vanliga undran om "varför händer ingenting på växjöenheten etc."
Samtidigt frågade jag om väntetiderna.
Ingen har sagt att vi ska utredas mer än någon annan. Ja ellaa, precis, 99.9% av alla har en partner som måste genomgå intervjun - thats my point! Detta är standard. Om informations saknas och mer utredning behövs göras = intervju måste göras och informationen måste hanteras och utredas = längre än 9 månaders väntetid.
Det är klart att jag trycker på att vi är gifta och allt det där, gör ingen skillnad i denna enhet.
PS. Vi är många som väntar på svar som ansökt i Aug. Någonting är allvarligt fel med denna myndighet
Ja, det blir ju sjukt missvisande information på hemsidan om 9+ är för de som måste utredas, men alltså är samma sak som att gå på intervju, då faller ju 99,9 in i denna kategorin. Då känns det som siffrorna på webben är ett spel för galleriet, pga JO-utredningen kanske? Nu ger de bara hopp till alla, i onödan.
Vi har väntat exakt åtta månader på söndag, sökte början av september. Så fattar INTE vad de håller på med... Beslutsfattarna tog semester?