Otrogen-gravid-abort??
Att vara otrogen är fel. Det vet jag. Det finns en mängd anledningar till otroheten även om det inte går att bortförklara min handling. Men jag tänkte att min lilla tråd INTE skulle handla främst om själva otroheten och jag känner mig redan som en usel människa så .... Ja ni fattar. Hur som...
Jag har träffat en man, singel med två stora barn en tid. Är på väg ur min nuvarande relation men det har dragit ut på tiden. Jag visste att den här mannen inte ville ha fler barn och det ville inte jag heller men jag blir gravid trots skydd. (jag är 110 % säker på att det är hans barn).
Han vill absolut att jag gör abort. Han anser att hans liv är totalt förstört annars, att det kommer skada hans två befintliga barn. Han är inte "beredd" att engagera sig eller försörja ett barn. Han uttrycker sig som så att för honom är det bara en blodklump, något som kommer "lämpas över" på hans två barn den dan han dör( att detta barn då ska ha av arvet)
Då även jag har sagt att jag inte vill ha fler barn så anser han att jag då lurar honom om jag inte gör abort. Jag har aldrig varit i den här sitsen förut och aldrig behövt stå inför ett val att ev ta bort ett barn. Tror att jag är i v 8 och hela min kropp och psyke vill värna om detta liv som finns inuti mig. För mig är det ingen blodklump! Oavsett alla omständigheter. Jag känner att jag är vuxen och får ta ansvaret, konsekvenserna av mitt handlande genom att värna om livet i mig. Han tycker precis samma fast genom att då göra en abort.
Jag vill inte tvinga någon till ett föräldraskap. Tänker också på barnet... vilken sorg att växa upp i en stad, veta att det finns en pappa där som inte vill träffa hen. Han har indirekt sagt/hotat med att han inte kommer vara delaktig på något vis och antagligen inte heller berätta om barnet för denes halvsyskon eller resterande familj/släkt/vänner.
Kan tillägga att detta handlar om en man som passerat 40, har ett mycket framgångsrikt företag och är singel.
Vad är "rätt" vad är "fel"........ Abort eller inte!? Vems vilja? Vad är bäst för barnet?