Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Göra abort fast vi vill ha barn snart?

vad är skillnaden på att leva på existensminimum idag och om 3 månader?

Exakt VAD gör det bättre att vara gravid om tre månader men inte nu? 

Beslutet om abort låter inte genomtänkt alls om du frågar mig. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

Du är den som har fast jobb och därmed en säkrad föräldrapenning. Din sambo ska tydligen gå kurser men inte förrän i sommar.

Varför skulle det då spela någon roll om du är gravid nu eller om tre månader?

Har du planer på att ni ska kunna vara hemma på något särskilt sätt kanske ni helt enkelt får tänka om och prioritera på annat sätt.

• Nyfiken gul
    Ts - du vet väl om att du kan föda barn i vilket landsting som helst?  

din sambo behöver inte komma hem till förlossningen om det absolut inte går - du kan likagärna vara den som föder på ett sjukhus nära honom. 

Eller så får han se till att dom tillfällen han kan komma ifrån på kan ske i närheten av din förlossning. Han har väl nån form av rektor eller ansvarig för utbildningen som han kan prata med. Det är ju inte direkt så att han pratar om att vara ledig för nån nöjestripp. Han kan nog med framförhållning komma fram till att han kan vara med på förlossningen ändå . 

Och ibland är det ju så att barn föds hux flux utan alla parter närvarande och det överlever man också vettu...   

Har ni verkligen pratat om alla alternativ?
  • Nyfiken gul
    Anonym (barnlängtan) skrev 2014-02-01 08:12:30 följande:
    Tack för konstruktiva svar! Nej det känns inte alls bra att sambon ska bo på annan ort under sista tredjedelen av grav. (och kanske missa förlossningen!) Att jag skulle bo där på slutet är inte heller riktigt genomförbart, jag har ju jobb och kan inte heller resa iväg hundratals mil i väntan på förlossning. Betala för extra boende där skulle också bli en extra kostnad, det är inte genomförbart. Och sen ovanpå det är det den allmänna ekonomiska otryggheten vi har. Jag tror att vi kommer vara i ett bättre läge om ett år, kanske tidigare men det får vi se. Den här graviditeten var ju inte planerad och vi vill känna oss redo att ge 100%. Jag vill inte att min sambo ska få se min gravidmage över Skype så att säga... Nej det känns bättre att göra som vi planerat. Jag vet att det inte finns garantier att vi blir gravida snabbt senare, men det är något vi är medvetna om och med tanke på ekonomin har vi ju inte bråttom.
    jag pratar inte om att du ska bo på annan ort - jag pratar bara om att du kan föda på den orten där han är. 

Hur många mil pratar vi om?  Är det grannkommunen eller pratar vi 90 mil?  
  • Nyfiken gul

Jag råder er också att verkligen gå igenom alla tänkbara alternativ - vad är det för utbildning som sambon ska gå?  Kolla verkligen upp om han inte kan vara hemma när du är beräknad att föda. Tro mig - han är inte den första eller den sista som ska få barn under en sån utbildning. Fråga hur dom hanterat det tidigare.

Tro mig - du vill inte gå igenom en abort för att sen upptäcka att ni HADE kunnat ha flera möjliga lösningar om ni bara tänkt efter.

Du är så pass tidigt gravid så gör verkligen ingenting förrän ni tömt alla tänkbara möjligheter på att lösa en graviditet. 

• Nyfiken gul
    Anonym (barnlängtan) skrev 2014-02-05 20:51:54 följande:
    Ja du var ju en trevlig typ Deborah, tack för det! Du har ingen aning om vad du pratar om.
    hur går det för er? Har ni fått ordning på era grubblerier?
Svar på tråden Göra abort fast vi vill ha barn snart?