Göra abort fast vi vill ha barn snart?
Anonym (barnlängtan) skrev 2014-01-30 07:22:35 följande:
HejVi har satt i oss i en jättetråkig sits. Jag har blivit gravid, tror jag är i vecka 6, och det är jättedålig timing ekonomiskt. Vi borde verkligen göra abort och vänta tills vi har bättre förutsättningar att bilda familj, men vi är båda närmare 30 och snart vill vi nog sätta igång även om det betyder att vi får leva på existensminimum i något år. Jag vill inte ha några dömande ord eller frågor om vår ekonomi. Sambon är arbetslös och vi vill att han har jobb innan vi sätter igång (jag har fast jobb men lönen ger ingen vidare föräldrapenning).
Jag tycker det känns jättejobbigt att ev. göra en abort nu för att sedan sätta igång om kanske ett halvår. Tänk om chanserna att få barn påverkas negativt av aborten? Och vi längtar ju båda efter barn, så det känns tragiskt att inte kunna behålla det här barnet. Hade det hänt 3 månader senare hade det varit en annan grej, men just NU funkar superilla för oss pga planerade utbildningar m.m. under vår och sommar.
Ska boka tid hos BM och få prata med någon snarast möjligt. Någon som känt liknande som jag?