Anonym (barnlängtan) skrev 2014-02-01 08:12:30 följande:
Tack för konstruktiva svar! Nej det känns inte alls bra att sambon ska bo på annan ort under sista tredjedelen av grav. (och kanske missa förlossningen!) Att jag skulle bo där på slutet är inte heller riktigt genomförbart, jag har ju jobb och kan inte heller resa iväg hundratals mil i väntan på förlossning. Betala för extra boende där skulle också bli en extra kostnad, det är inte genomförbart. Och sen ovanpå det är det den allmänna ekonomiska otryggheten vi har. Jag tror att vi kommer vara i ett bättre läge om ett år, kanske tidigare men det får vi se. Den här graviditeten var ju inte planerad och vi vill känna oss redo att ge 100%. Jag vill inte att min sambo ska få se min gravidmage över Skype så att säga... Nej det känns bättre att göra som vi planerat. Jag vet att det inte finns garantier att vi blir gravida snabbt senare, men det är något vi är medvetna om och med tanke på ekonomin har vi ju inte bråttom.
jag pratar inte om att du ska bo på annan ort - jag pratar bara om att du kan föda på den orten där han är.
Hur många mil pratar vi om? Är det grannkommunen eller pratar vi 90 mil?