• Anonym (Förtvivlad TS)

Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster

Jag är så förbannad. Jag och min kollega har känt varandra i över 10 år, och våra familjer är jättenära varandra.
    Däremot har vi aldrig haft familjemiddagar så jag tänkte det vore trevligt. Jag bjöd över dem i måndags och idag ska middagen hållas. Med min fru har jag bråkat hela veckan avseende vad vi ska servera till middagen ikväll. Hon vägrar laga annat än makaroner och kårv och en sallad till och sen någon efterrätt. Vad i helvete, skojar hon?!? Jag föreslog att jag skulle laga middagen och att det ska bli annat att äta då, men hon vägrar. Hon tycker det är dyrt-jag vet att det är därför hon protesterar.

Jag funderar på att ställa in middagen för jag kan för f*n inte låta det serveras sådan billig dagismat som kårv och makaroner + sallad.

Vad ska jag göra? Hon ska alltid förstöra stämningen på alla möjliga konstiga sätt!

• Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster
  • Anonym (Inga makaroner)

Låter ju inte så festligt direkt Glad Vad sägs om en lasagne. Lite festligare utan att göra sig till, och billigt. 

• Anonym (e)

Är hon fem år? Fråga henne vad problemet egentligen är, helst i lugn och ro. Kan hon inte svara på det skulle jag undra vad jag egentligen gjorde i förhållandet, speciellt om hon är konstig och förstör stämningen regelbundet.

• Anonym (skratt)
    Flygfotogen skrev 2014-01-31 11:55:25 följande:
    Är kårv någon speciell sorts korv?
    SkrattandeSkrattande
  • 2020

Förstår din frustration, jag hade inte velat servera korv och makaroner! Kan du inte föreslå en annan billig maträtt? Kan ju göra någon gryta med ris?

• ica
    Anonym (e) skrev 2014-01-31 11:55:40 följande:
    Är hon fem år? Fråga henne vad problemet egentligen är, helst i lugn och ro. Kan hon inte svara på det skulle jag undra vad jag egentligen gjorde i förhållandet, speciellt om hon är konstig och förstör stämningen regelbundet.

Antagligen inte. Frågan är väl varför Ts verka förvänta sig att hans fru ska laga mat till hans kollega. Är han också fem år?
Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster