• Anonym (Förtvivlad TS)

Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster

Jag är så förbannad. Jag och min kollega har känt varandra i över 10 år, och våra familjer är jättenära varandra.
    Däremot har vi aldrig haft familjemiddagar så jag tänkte det vore trevligt. Jag bjöd över dem i måndags och idag ska middagen hållas. Med min fru har jag bråkat hela veckan avseende vad vi ska servera till middagen ikväll. Hon vägrar laga annat än makaroner och kårv och en sallad till och sen någon efterrätt. Vad i helvete, skojar hon?!? Jag föreslog att jag skulle laga middagen och att det ska bli annat att äta då, men hon vägrar. Hon tycker det är dyrt-jag vet att det är därför hon protesterar.

Jag funderar på att ställa in middagen för jag kan för f*n inte låta det serveras sådan billig dagismat som kårv och makaroner + sallad.

Vad ska jag göra? Hon ska alltid förstöra stämningen på alla möjliga konstiga sätt!

• Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster
  • Anonym (e)
    ica skrev 2014-01-31 12:06:33 följande:

Antagligen inte. Frågan är väl varför Ts verka förvänta sig att hans fru ska laga mat till hans kollega. Är han också fem år?
    Han ville ju laga mat men det fick han inte heller.
  • Anonym (Häpp!)
    Anonym (e) skrev 2014-01-31 12:13:17 följande:
    Sant.
  • ica
    Anonym (e) skrev 2014-01-31 12:13:17 följande:

Då var det nåt konstigt!
  • Anonym (e)
    ica skrev 2014-01-31 12:15:15 följande:

Då var det nåt konstigt!
    Möjligheterna är ju oändliga.. Har de verkligen inte råd? Ställer TS till kaos i köket och under bjudningen och frun orkar inte? Har frun varit otrogen med kollegan och vill inte ha dem på besök?

Att starta ett drama över att man bara kan servera makaroner och korv är hur som helst otroligt omoget.
  • ica
    Anonym (e) skrev 2014-01-31 12:18:29 följande:
    Möjligheterna är ju oändliga.. Har de verkligen inte råd? Ställer TS till kaos i köket och under bjudningen och frun orkar inte? Har frun varit otrogen med kollegan och vill inte ha dem på besök?

Att starta ett drama över att man bara kan servera makaroner och korv är hur som helst otroligt omoget.

Tror som du att det är nåt mer som ligger bakom det. Har kollegan tafsat på Ts sambo?
  • mr me

Är makaroner och "kårv" verkligen så billigt? Det kostar inte många kronor att få till en riktigt trevlig middag, om man vill det.

Hursomhelst. Jag hade aldrig låtit en kvinna hunsa mig på det sättet. Aldrig. I synnerhet inte när det har med matlagning att göra. Den tar jag hand om så kan hon få diska.

Yes!

• La Lola
    taquine skrev 2014-01-31 12:03:47 följande:
    Thank God it's fridayKyss
    Ja! Så härligt med dessa fredagstecken!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mercury

Jag som gjorde mig redo att skriva ett seriöst svar...

Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster