Rädd och orolig
Vet inte var jag ska börja. Är gravid i vecka 8+1 ungefär. Har sedan tidigare en son på 6 år. Är inte tillsammans med sonens pappa utan min nuvarande pojkvän är "pappa" till det som finns i livmodern.
Jag har fått kalla fötter, vilket jag iofs redan hade under tiden mensen inte kom, bad att den skulle komma,. Jag känner ingenting för min pojkvän alls, jag stör mig bara på honom så enormt. Vill inte ha honom nära och det känns liksom bara fel.
Oavsett om jag behåller eller inte så kommer vårt förhållande ta slut, det vet jag redan. Om jag behåller så kommer jag få leva på lägsta nivån av föräldrapenning då jag studerat universitet och tagit examen är nu arbetslös och kommer inte kunna arbeta 240 dagar i sträck/heltid fram till beräknad förlossning. Hur funkar det med en baby och en 6åring liksom?
Min nuvarande pojkvän är en sådan person som jag inte vill ha att göra med om det är slut, ej heller ha ett barn med. Jag hade stora problem med min 6årings pappa, han var/är omogen, vår son har mått dåligt periodsvis av en infekterad relation mellan pappan och mig och jag vill inte utsätta ett till barn för detta. Jag orkar inte det heller rent psykiskt.
Min pojkvän är omogen, små kriminell vad jag fått reda på nyligen och beter sig riktigt omoget emellanåt. Han är yngre än mig men han har ändå levt med mig och min son i 3 år utan förbättring alls på mognaden.
Gör jag verkligen fel om jag gör abort? Med tanke på omständigheterna.