• puss

Hur skulle du göra om ditt barn kräktes en gång

fluu skrev 2014-02-05 17:47:25 följande:

Ungefär så hände oss i måndags. Dottern råkade svälja tandkräm som hon tycker är så äckligt och kräktes av äckel och förskräckelse och var helt normal sedan. Men vi skickade henne ändå till farmor istället bara för att se att det inte var något mer.
    Skulle hon däremot kräkas en gång(även om det bara är en gång och väldigt lite) och vi inte vet varför så är det 48 timmar som gäller.

Jag avskyr föräldrar som drar ut sina sjuka ungar och gör inte så själv. Är så glad att de flesta andra verkar tänka så på dotras dagis.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Skickade till farmor för att se så det inte var nåt mer?

Kan ni inte bedöma det hemma?
  • puss
    fluu skrev 2014-02-05 18:05:02 följande:
    Eftersom vi var helt övertygade om att hon var frisk och jag hade prov den dagen så erbjöd sig farmor, vad är problemet med det? Hade hon varit sjuk på riktigt hade hon ju varit hemma däremot.
    Ska det finnas ett problem?
  • puss
    fluu skrev 2014-02-05 18:08:47 följande:
    Du verkade ha det.
    Inte alls. Jag ställde en hövlig fråga.
  • puss
    Mli 014 skrev 2014-02-05 18:11:01 följande:

Vi blev uppringda av dagis idag, eftersom jag är gravid i slutskedet.

Tydligen är det jättemånga som skickar sina barn till dagis trots magsjuka, så de bad oss hålla sonen hemma så han inte blev smittad lagom till mitt ks nästa vecka.

Pedagogen som ringde lät måttligt glad då ett barn kräktes på ett annat barn i det hon stod i telefonen. (Klockan 6:30)

Hålla sonen hemma? Jobbar ni inte? Vad menar dom?
  • puss
    Mli 014 skrev 2014-02-05 18:17:00 följande:

Nej jag går hemma, men vi har fulltidsplats på børnehave (bor i Danmark)

Jag får inte lyfta, eller ens gå och hämta honom i dagis på grund av komplikationer så de skjutsar hem honom varje dag.
    Oj då. Hoppas allt går bra. Va fint av dem att ordna hjälp för dig.
Svar på tråden Hur skulle du göra om ditt barn kräktes en gång