Inlägg från: Anonym (5y5) |Visa alla inlägg
  • Anonym (5y5)

Gravid och maken vill att jag gör abort

Ni måste sätta er ner och prata.
    Hur känner han inför att du inte vill göra en abort? vill han forsätta tillsammasn om du behåller barnet?
    Vad är det som gör att han inte vill ha fler barn?
    Hur har ni pratat om detta innan?
    Vad har ni använt för preventivmedel?

• Anonym (5y5)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-02-05 19:10:20 följande:
    Hittills har jag berättar varför jag vill behålla. Han vill att jag gör abort för att han tycker det är skönt nu när barnen börjar bli stora och orkar inte börja om. Barnen har sovit dåligt (som alla andra) under småbarnstiden. Så än har vi inte diskuterat hur han känner om jag behåller mot hans vilja. Men jag vill ju inte sätta ett barn till världen när han inte vill. Samtidigt som jag känner att jag kommer ångra en abort resten av livet och han skulle såklart älska sitt barn när det väl kom. Han är en jättebra pappa! Jag jobbar med barn och mina barn är mitt liv. Älskar att umgås med barnen och tycker det vore underbart med en till. Vi har diskuterat en trea tidigare men maken har varit skeptisk. Vi hade inte bestämt att det inte skulle bli en trea men sa att vi skulle vänta och se hur det känns i framtiden. Jag åt minipiller.
    Fast det är ju ingen garanti att han skulle älska en trea och må bra i er relation? Ni måste ju prata ordentligt.
Svar på tråden Gravid och maken vill att jag gör abort