• Marten

Hjälp min 4-åring äter inte :(

Kanner igen mig precis. Jag har ingen patentlosning men val lite tips hur vi har loser det.

Pa vart dagis salde de en lite receptsamling med sadan mat de visste att barnen gillade, vi kopte en sadan att vi kunde laga mat som barnen kande igen. Lyssna om er dagis inte kan gora samma sak. Det funkar valdigt bra.

Vara ungar ater bast nar de har kompisar med sig hem, da blir vi ganska manga runt bordet och det varkar som om barnen ater battre da!

Ha alltid fukt och lite matiga kex framme som hon kan knapra av. All mat behover inte tillagas. Kalla makaronen som de ater med fingrarna brukar fungera bra. Gillar ungarna ketchup funkar det bra till det mesta (aven om det ger mig kvaljningar med ketchup pa fiskbullar).

En skal med notter eller rostad majs (ser ut som stora fastingar) men det gillar barnen. Ger mycket energi med bara nagra fa i magen.

Vara ungar levde pa blodpudding (ostekt) majs och isartor (frusna direkt ur pasen) under en ganska lang tid. De at dock bra pa dagid precis som din dotter varfor vi egenligen inte oroade oss. Sa lange de vaxer och verkar pigga far de i sig vad de behover.

Frukost ar for tidigt, vi skickar med en macka eller en frukt till dagis/skola. Nar de val har kommit igang brukar det slinka ner snabbt-men for frukost vid 6.30 ar det for tidigt.

Sma yoghurtar med mycket sma skedar (mindre an teskedar) funkar bra. Sma drickyogurt som vi bara ranner ett sugror genom toppen (joplait) fungerade ocksa.

I morse at min yngsta grabb (7ar) en klunk apelsinjuice och ett djupt andetag...skickade med ett stort apple till skolan som han fick smaska i sig innan de borjade.

Lycka till

Svar på tråden Hjälp min 4-åring äter inte :(