• Småtussar

Sökes! Ngn i Jämtland som gör IVF nu??

Och jag ska förmodligen göra IVF inom kort. Har kört några omgångar GonalF men lyckas inte producera några äggblåsor alls. Har kört 87,5ie utan resultat. Så nu blir det provera, en kart yasmine och sen långa metoden med nässpray och hela köret. Ser inte framemot det....

• Småtussar

Men oj! Så du måste vara en hel vecka i Umeå?? Och min sambo som har så svårt att ta ledigt från jobbet... :-/

• Småtussar

Vi har lämnat spermaprov som såg ok ut. Lite slöa spermier tydligen men inget som spelade nån roll. Kan det kanske ha berott på att provet hann bli 1,5tim gammalt? La det mellan brösten på vägen dit. mängd 4,5 ml, är det normal mängd?

Jag har mens nu (framprovocerad av P-piller) och ska börja nedreglering på nästa mens. Nån som kan berätta nåt om nässprayen? Och om biverkningar?

• Småtussar

Kul att höra Längta!!!

Vi var till Ove idag och fick veta att det inte blir Umeå utan Falun för vår del. Han som äger kliniken i Umeå har fått en stroke så de har haft problem med personal och varit underbemannade och stressade. Därför vill de att alla landstingsfinansierade skickas till Falun.

Börjar nässpraya idag....

• Småtussar

Längta: varit på ultraljudet hos Ove?

Jag har varit ner i klimakteriet och vänt (fy fan, vill aldrig tillbaka dit......) och håller nu på med sprutorna. Jag är jäkligt svårstimulerad... Började på 200 i 2 dgr och nu har jag kört 150 i en vecka. Ändå bara en blåsa som nått 13 mm. En hel drös på 10 mm, så han vågar inte trycka upp dosen heller. Vi räknar med att åka ner till Falun för äggplock på torsdag i nästa vecka.

• Småtussar
    Längta skrev 2014-05-09 16:04:36 följande:

Jo var där i måndags och fick tråkiga besked. Var i v 10 och vårt lilla foster hade slutat växa i v.6. Och inga hjärtlig. Så tyvärr. Men kör om i augusti och satsar på ett sommarbarn 2015 ist.

Men NEJ vad tråkigt! ( Hade du det på känn eller kom det som en chock? Jag är så ledsen för er skull... Vad fint att du tycks ta det som en "upp-på-hästen-igen"-grej och orkar tänka framåt. Nya tag till hösten!!

Jag kämpar på med sprutor och var på UL igår. 1 på 16mm, 2 på 15 mm, 13 på 12-14 mm och ca 20 som var under 10mm. Borde väl kunna få till nåt ägg av det kan man hoppas. Men jag känner mig luttrad att ingenting funkar på mig. Har så jäkla svårt att få till nån äggblåsa som är duglig... Hur som helst så lämnade jag nytt blodprov igår och hoppas få svar idag. Planen är att göra äggplock på torsdag. Förmodligen femdagarsodling så återföring i nästa vecka. Börjar känna mig lite förväntansfull, men jag är som sagt rätt luttrad och tror inte att det kommer ha nåt resultat.

Vi ska köra det här landstingsförsöket men blir det inget då så gör vi inget mer försök.
  • Småtussar

Längta: Snart dags att börja om med hormoner och sprutor? Hoppas det går vägen nu i höst!

Svar på tråden Sökes! Ngn i Jämtland som gör IVF nu??