• Kanii

Min man vill inte ha barn efter 7 års förhållande

Hej!
    Jag är i en jätte jobbig situation och vet inte alls vad jag ska göra :/ vill bara skriva av mig just nu och hoppas på att någon därute kan komma med bra råd som kan hjälpa mig att tänka.

Jag och min man har varit tillsammans i mer än 7 år ( jag var 18 när jag träffade honom och nu är jag snart 26) han är 11 år äldre än mig ( snart 37). Han har en 13 årig dotter sen tidigare förhållande. Jag älskar barn och det har han vetat sen dag 1. Idag är vi gifta sedan 2,5 år tillbaka. När vi gifte oss gick jag fortfarande i skolan så han tyckte att barn kunde vänta tills jag var färdig med skolan och det höll jag givetvis med om. När jag var färdig med skolan tyckte han att vi kunde vänta tills jag har ett jobb och det gick jag oxå med på så jag fick ett jätte bra jobb men då ville han vänta tills jag fick fast anställning och nu har jag varit fast anställd i mer än ett år och han har inte längre något att skylla på så han säger bara att han inte vill ha barn och han vet inte varför, några gånger har han sagt att han redan har ett barn och inte orkar gå igenom den processen igen... MEN KUNDE HAN INTE SAGT DETTA FÖR 7 ÅR SEN????? Jag vill verkligen ha barn och känner mig såå redo, alla i vår omgivning har minst ett barn och jag skäms att säga till folk att han inte vill ha barn med mig när dom frågar.

Snälla hjälp mig!! Vad ska jag göra? Ska jag lämna honom efter 7 års förhållande? Vad kommer hända med mig då? Tänk om jag inte träffar någon som vill ha barn? Jag är jätte arg och känner mig besviken och lurad. Hur kan han ha lurat mig i alla dessa år :(

• Svar på tråden Min man vill inte ha barn efter 7 års förhållande
  • viseversa

Ja vill du ha barn och han verkligen inte
    Vill det får du lämna honom och se dig om efter någon som vill ha barn. Du ska inte behöva offra din dröm efter barn för honom. Och fult av honom att göra som han gjorde tycker jag. Håller med om att han kunde varit tydlig från början.

• elyse

Så fult av honom att ljuga! Ja, du får väl säga som det är till honom; att du vill ha barn och eftersom han uppenbarligen inte vill det så kan ni inte leva tillsammans. Du är knappt 26 och har massor av tid till att hitta någon att bilda familj med. 

• hallontroll

Lämna honom. Det var väldigt fult av honom att lura dig.

• studentbruttan29

Jag skulle också lämna faktiskt. 

• Queenie70

Väldigt väldigt fult av honom att låta dig investera så mycket tid i er relation om han aldrig haft för avsikt att skaffa barn, och han samtidigt vetat att det är viktigt för dig. Spill ingen mer tid. Ut och leta efter någon som har samma mål i livet som dig själv. Innan du vet ordet av är du över 30, och då är det så dags att hitta nån som man vill ha som pappa till sina barn. Inget man gör i en handvändning direkt. Inte heller tycker jag att du ska övertala honom att skaffa barn, fast att han egentligen inte vill. Det blir inte heller bra. Du förtjänar att dela den upplevelsen med någon som är lika entusiastisk som dig över barnet.

• Kanii

Jag är väldigt mycket inne på att lämna honom och han vet det, men säger inte emot, han säger bara att han älskar mig och hade önskat att vi forsätter som det är, jag tänker för mig själv ibland och hoppas att han ska ändra sig men samtidigt så tänker jag NÄÄR? Han är ju för fan snart 40 år :s han kommer ju ha ännu mindre lust när han är över 40, vi har nu bestämt att snacka ordentligt ikväll och komma fram till ett beslut och jag vet att han inte har ändrat säg då det var en vecka sedan som han sist sa att han inte vill. Df, är tacksam att höra vad andra tycker och om jag ska begära skilsmässa ikväll när han ännu en gång säger att han inte vill ha barn :/ tack för era svar.

• Kanii

Jag glömde även nämna situationen med hans dotter, jag känner mig hemsk men jag har börjat få ett hat mot henne efter den dagen som han har sagt att han inte vill ha barn, jag blir svartsjuk när dom umgås eller när jag ser henne :/ är jag en dålig människa för det?? Jag och hon hade en jätte bra relation när jag fortfarande trodde att han ville ha barn med mig oxå som med sitt ex, idag pratar jag knappt med henne, jag brukar älska alla barn annars :/

• hallontroll
    Kanii skrev 2014-02-17 14:36:09 följande:
    Jag är väldigt mycket inne på att lämna honom och han vet det, men säger inte emot, han säger bara att han älskar mig och hade önskat att vi forsätter som det är, jag tänker för mig själv ibland och hoppas att han ska ändra sig men samtidigt så tänker jag NÄÄR? Han är ju för fan snart 40 år :s han kommer ju ha ännu mindre lust när han är över 40, vi har nu bestämt att snacka ordentligt ikväll och komma fram till ett beslut och jag vet att han inte har ändrat säg då det var en vecka sedan som han sist sa att han inte vill. Df, är tacksam att höra vad andra tycker och om jag ska begära skilsmässa ikväll när han ännu en gång säger att han inte vill ha barn :/ tack för era svar.

Jag tycker att det är en dålig ide att inte skaffa barn för någon annans skull , det finns ingen garanti att ett förhållande håller även om du ger upp dina drömmar om barn. Tyvärr kan det hända att ni skiljer er när du är för gammal att få barn. Det bästa vore till er att ni skiljer er och du hittar någon som vill ha barn och han hittar någon som inte vill ha barn.
  • Fjärilslarv

du kan ju insiminera =)

• Dexter dot com

Jag tror inte att han ljugit eller lurat dig medvetet utan att trott att längtan efter barn ihop med dig skulle komma och nu när han insett att han inte vill så är han ärlig och berättar. Tycker det är bättre att han är ärlig än skaffar barn med dig fast han inte vill.
    Lika lite som han ska skaffa barn mot sin vilja ska du ge upp din dröm om barn. Min uppfattning är att det bara finns en lösning och det är att du går vidare utan honom.

Och ja, du är en dålig människa om du låter det här gå ut över hans dotter! Så länge ni bor under samma tak får du bete´dig vuxet och behandla henne med respekt. 

Svar på tråden Min man vill inte ha barn efter 7 års förhållande