• Kanii

Min man vill inte ha barn efter 7 års förhållande

Hej!
    Jag är i en jätte jobbig situation och vet inte alls vad jag ska göra :/ vill bara skriva av mig just nu och hoppas på att någon därute kan komma med bra råd som kan hjälpa mig att tänka.

Jag och min man har varit tillsammans i mer än 7 år ( jag var 18 när jag träffade honom och nu är jag snart 26) han är 11 år äldre än mig ( snart 37). Han har en 13 årig dotter sen tidigare förhållande. Jag älskar barn och det har han vetat sen dag 1. Idag är vi gifta sedan 2,5 år tillbaka. När vi gifte oss gick jag fortfarande i skolan så han tyckte att barn kunde vänta tills jag var färdig med skolan och det höll jag givetvis med om. När jag var färdig med skolan tyckte han att vi kunde vänta tills jag har ett jobb och det gick jag oxå med på så jag fick ett jätte bra jobb men då ville han vänta tills jag fick fast anställning och nu har jag varit fast anställd i mer än ett år och han har inte längre något att skylla på så han säger bara att han inte vill ha barn och han vet inte varför, några gånger har han sagt att han redan har ett barn och inte orkar gå igenom den processen igen... MEN KUNDE HAN INTE SAGT DETTA FÖR 7 ÅR SEN????? Jag vill verkligen ha barn och känner mig såå redo, alla i vår omgivning har minst ett barn och jag skäms att säga till folk att han inte vill ha barn med mig när dom frågar.

Snälla hjälp mig!! Vad ska jag göra? Ska jag lämna honom efter 7 års förhållande? Vad kommer hända med mig då? Tänk om jag inte träffar någon som vill ha barn? Jag är jätte arg och känner mig besviken och lurad. Hur kan han ha lurat mig i alla dessa år :(

• Svar på tråden Min man vill inte ha barn efter 7 års förhållande
  • en blind vän

Ja du har blivit lurad. Han sa att ni skulle skaffa barn efter utb. job. fast job. Nu ändrar han sig och vill inte.
    Jag lider med dig.
    Alla relationer måste växa för att inte dö. Ett sätt att växa I relationen är att skaffa barn. Er relation kan växa på annat sätt, men bara om ni har gemensamma mål. Nu verkar det som er relation har fått sig en hård törn.
    Du vill inte dö gammal och bitter. Du vet vad du måste göra.

,--O-O
  • Busungarna

Lämna TS. Oavsett om han ville från början men att längtan lagt sig, eller om han inte velat alls och bara kommit med ursäkter så är det riktigt taskigt av honom att inte vara ärlig. Jag menar FÖRSTA dagen som han kände att "jag vill inte ha fler barn" JUST DEN DAGEN skulle han ha berättat det för dig. Han har säkert en längre iaf kännt att han inte vill ha barn men inte sagt något. Dålig stil, stort svek mot dig! Lämna TS!

• Ja varför
    Kanii skrev 2014-02-17 16:37:48 följande:

Jag håller med om att argumenten har varit kloka och det är just df som jag har har håller med tidigare till skillnad från nu, men det känns bara som att han har haft tur med att dessa kloka argument som har passat sig i tiden som har sätt till att vi kan skjuta på frågan till längre fram då han har hoppats på att längtan ska komma, men nu har han slut på kloka argument och längtan har fortf inte kommit. Förstår du nu vf jag känner mig lurad och tycker att han har ljugit??? För han har ALDRIG sagt att han inte vill ha barn och hoppas att han ska vilja det senare utan han har sagt att han vill men väntar på att allt ska va på plats först, och df har jag väntat, jag kanske hade tänkt annorlunda om han hade sagt att han inte vill och vet i te om han kommer att vilja heller :/
    Jag förstår din känsla av att ha blivit lurad, men det är ju DIN känsla.
    MEN det är en skillnad på din känsla och att han verkligen har ljugit.
    HANS känslor kanske har förändrats?! Han kanske har velat ha barn vid "rätt" tillfälle men nu har ändrat sej. Frågan är väl i såna fall mer VARFÖR har han ändrat sej?

• Flisan79

Vilken ego skitstövel. HAN har redan ett barn så HAN är nöjd. HAN ville ha dig så då har han hållit dig på halster utan att bry sig om vad du vill. Låter ju omtänksamt!?

Lämna och hitta någon som faktiskt bryr sig om även dina känslor.

• Angelflower

Man ska såklart inte skaffa barn för någon annans skull. Vill han inte så vill han inte. Men jag tycker du förtjänar någon som vill samma saker som du i livet TS. Skaffa dig en man som är bättre för dig.

• Kanii
    Flisan79 skrev 2014-02-17 16:53:22 följande:
    Vilken ego skitstövel. HAN har redan ett barn så HAN är nöjd. HAN ville ha dig så då har han hållit dig på halster utan att bry sig om vad du vill. Låter ju omtänksamt!? Lämna och hitta någon som faktiskt bryr sig om även dina känslor.

Tragiskt men sant, exakt så känner jag :(
  • Dexter dot com
    Kanii skrev 2014-02-17 15:39:43 följande:

Dexter jag förstår inte hur du tänker?! Den dagen som han friade till mig borde han väll ha funderat klart om barn, han är tillräckligt gammal för att tänka moget, man går inte och friar till en 23 åring som man vet vill ha barn mer än allt annat på denna jord när man själv har ett barn och inte sugen på fler. Man kan inte förstöra 7 år av en annans liv bara för att man tror att längtan kommer senare, hur ansvarslöst är inte det?? Jag kommer inte ge upp min dröm och kommer heller inte vilja tvinga honom till något han inte vill, anledningen till att jag har väntat så länge är för att jag fortfarande inte kan tänka mig att det finns så korkade män som gör såhär som min man har gjort mot mig??? Man kan inte vara smart när man slösar 7 år av sitt liv på en längtan som man inte ens vet om det kommer, han hade kunnat ha ett liv med någon i hans egen nivå nu. Det är sånt jag tänker på och hoppas att han vaknar och fattar. Men nu så börjar jag fatta att det kommer hända och tiden bara går. Och jag förstår att du tycker att jag är en dålig människa som säger så om ett barn, men sött dig själv i min situation, tänk att du vill mer än något annat ha ett barn med din partner och hon/han inte vill det, men det barnet som hon/han har med sitt ex kan han ge sitt liv för, jag säger inte att han inte borde älska sitt barn men jag kan inte rå för att jag blir svartsjuk och önskar att han älskade att ha ett barn med mig oxå, och hon bor inte med oss.
    Man kan faktiskt ändra sig med tiden beroende på olika omständigheter. Jag har också varit i den sitsen att jag trodde jag ville ha barn med min dåvarande sambo men med tiden visade han sidor som gjorde att jag insåg att han inte var lämplig som far till mitt barn. Helt ok att leva med men inte att skaffa barn med.

Jag tror inte din man ser sina år med dig bortslösade på det sättet du gör eftersom du vill ha mer och han skulle förmodligen stanna hos dig och vara nöjd om du släppte tanken på barn.

Jag förstår att du är sårad och att din självkänsla är i botten men du är vuxen och måste agera därefter och att låta sina känslor gå ut över ett barn är inte vuxet.
  • Kanii
    Dexter dot com skrev 2014-02-17 17:51:29 följande:
    Man kan faktiskt ändra sig med tiden beroende på olika omständigheter. Jag har också varit i den sitsen att jag trodde jag ville ha barn med min dåvarande sambo men med tiden visade han sidor som gjorde att jag insåg att han inte var lämplig som far till mitt barn. Helt ok att leva med men inte att skaffa barn med. Jag tror inte din man ser sina år med dig bortslösade på det sättet du gör eftersom du vill ha mer och han skulle förmodligen stanna hos dig och vara nöjd om du släppte tanken på barn. Jag förstår att du är sårad och att din självkänsla är i botten men du är vuxen och måste agera därefter och att låta sina känslor gå ut över ett barn är inte vuxet.

Du kan inte jämföra mig med din föredettingar man, det är ju inte rätt, du vet väll inte om jag är lämplig lr inte gör att ha ett barn, han säger att jag skulle bli en perfekt mamma och att det inte alls handlar om mig men han vill bara inte ha barn, och som sagt så har han nämnt att han redan har ett och vill inte gå igenom det igen... SÅNT KOMMER MAN INTE PÅ BARA, han visste väll att han har barn innan han friade till mig??!! Förstår mig inte alls på din argument och tycker att det är helt opassande, du vet inte vad jag har gjort för hans dotter, varken hennes mor eller far har gjort så mycket för henne som jag har gjort, jag har varit mer mamma och pappa för henne än va dom har varit så kom inte och tala om för mig att jag ska agera vuxet, jag har agerat mer vuxet än någon annan i det här förhållandet ( men det kan ju inte du vetat) jag tycker inte alls om att du påstår att jag kanske inte är lämplig så df har han ändrat sig, då tycker jag att han ska tala om det för mig eller ljuger han om det oxå?
  • Kanii
    Dexter dot com skrev 2014-02-17 17:51:29 följande:
    Man kan faktiskt ändra sig med tiden beroende på olika omständigheter. Jag har också varit i den sitsen att jag trodde jag ville ha barn med min dåvarande sambo men med tiden visade han sidor som gjorde att jag insåg att han inte var lämplig som far till mitt barn. Helt ok att leva med men inte att skaffa barn med. Jag tror inte din man ser sina år med dig bortslösade på det sättet du gör eftersom du vill ha mer och han skulle förmodligen stanna hos dig och vara nöjd om du släppte tanken på barn. Jag förstår att du är sårad och att din självkänsla är i botten men du är vuxen och måste agera därefter och att låta sina känslor gå ut över ett barn är inte vuxet.

PS. Vi hade varit tillsammans i 5 år innan vi gifte oss så om han känner så som du påstår så borde han väll ha fattat det innan han bestämde sig för att gifta sig med mig och bilda en familj?! Lr vad tycker du?
Svar på tråden Min man vill inte ha barn efter 7 års förhållande