Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Veganer som har husdjur vad ger ni dem för mat?

Veganer har väl inte husdjur? Alla veganer jag känner är stora anhängare av PETA och att utrota alla slags husdjur, från vandrande pinnar till kor och hästar....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    vegan med barn skrev 2014-03-09 08:01:27 följande:
    snacka om fördomar och ensidighet... trist och obildad
    För jag var ju sådär superallvarlig.....
  • Aniiee
    Arbetsvegan skrev 2014-03-09 09:06:23 följande:
    Det finns EN enda "undersökning" om veganskt foder till katt. Det ser så seriöst ut men skrapar man lite på ytan visar det sig att det är fodertillverkaren som gjort denna "undersökning.
    Den byger dessutom på en handfull katter, varav hälften var utegående. Själva "undersökningen" bygger dessutom på ägarens upplevelse av katten. Alltså inte på blodstatus etc.

Denna "undersökning" brukar veganer hänvisa till som bevis för att katter mår bra av vegansk kost.
    Dina övriga tankar om djurs mat är så verklighetsfrämmande att det är skrämmande. De veganer jag känner är mycket väl insatta i kost och kostens betydelse men du verkar sakna all koll.

Allvarligt talat fattar jag inte varför du blir upprörd över det vi kallar slaktavfall. Om nu djur utnyttjas till människomat är det jävligt bra att precis hela djuret används och inte bara de fina bitarna.
    Den var väldigt intressant läsning..... typ....

(Min ena hund ligger i min säng och tuggar på hjortben, nöjd och glad....)
  • Aniiee

AmiCat:

Ingredienser: majs gluten, majs, majsolja, protein ris, ärter, ärter fiber, öljäst, linfrö, potatisprotein extrakt, vitaminer och mineraler, taurin (0,15 %), L-karnitin, E-vitamin, linolsyra (6,4%)

Analys:  råprotein 33.20%, aska 6,76%, växttråd 2,38%, råfett 11,19%, vatten 8,0%, kalcium 0,96%, fosfor 0,86%

Låter ju verkligen som något en katt ska äta.......

Svar på tråden Veganer som har husdjur vad ger ni dem för mat?