Inlägg från: Anonym (MosterIOktober) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MosterIOktober)

Gravid med andra, vet inte om jag klarar det.

Jag tycker du ska behålla det barnet du bär på nu. Dels så har du redan gått igenom en skitjobbig abort, dels så känner du i ditt hjärta att du vill behålla det, annars skulle du inte ens starta den här tråden.
    Det kanske är meningen att ditt första barn ska få ett syskon, behöver inte nödvändigtvis betyda att livet vara blir jobbigare, det du bär på kanske är världens lugnaste unge. Det är väldigt roligt för barn att få syskon, och det kanske är din sista chans att få ett till barn. Tänker du långsiktigt, så är det bättre att behålla barnet, så behöver ditt första barn inte växa upp utan syskon ifall du aldrig skulle få en till chans. Man vet aldrig hur det blir i framtiden, man kan inte tänka att det är bara att skaffa en till sen i framtiden då jag vill bli gravid.. inte alltid så det blir.
    Det är lätt för män att heja för abort då det inte är deras kroppar ingreppet görs på!!!  vet han inte om hur dåligt du mått efter din förra abort?? om ja, hur kan han ens komma på den tanken att vilja att du gick igenom det igen?
    gravidhjalp.se/stod-och-hjalp-under-graviditeten/socialt-stod-till-foraldrar/  finns stöd att få.
    gravidhjalp.se/stod-och-hjalp-under-graviditeten/ekonomiskt-stod-till-foraldrar/
    www.tjejjouren.se/tjejguiden/familj/ung-mamma-421

Önskar dig allt gott oavsett vad du bestämmer dig för. Men jag hoppas du får hjälp att bearbeta din tidigare abort så att du mår bättre igen. Finns fin styrkemusik, du måste låta dig själv sörja.

rebeccaonline.se/ finns en jättefin sång som hon sjungit som heter vi möts i himmelen och andra som gått igenom en abort känt sig berörda av och hjälpt till att skriva text till.

Önskar dig allt gott oavsett vad du bestämmer dig för, du är en värdefull människa med mycket att ge och är en jättebra mamma trots din diagnos, det är jag säker på. Tvivla aldrig på det.

Svar på tråden Gravid med andra, vet inte om jag klarar det.