viktigt att barnen har med sig kompisar från dagis när dom börjar i förskoleklass?
Sonen, snart 3½ år, går fortfarande kvar på dagis där vi bodde innan och jag hade tänkt att byta dagis hösten -15 så han går ett år med dom han kommer gå i förskoleklass/skola med sen. Men både jag och sonens nuvarande personal tror att sonen skulle trivas väldigt bra på Ur&skur-dagis, där man är utomhus mer eller mindre hela dagarna, eftersom han är så aktiv. Jag sökte plats inför hösten och tänkte att jag kan ju tacka nej om vi inte vill börja där, och nu har jag fått erbjudande.
Ur&skur ligger mittemot hans nuvarande dagis vilket som sagt är i området vi bodde förut och som det ser ut nu kommer vi inte flytta till det området innan han börjar skolan. Han trivs på sitt nuvarande dagis och har några kompisar (en av dom byter dock till Ur&skur snart) men han har samtidigt ganska lätt att ta kontakt med nya människor.
Skulle ni bytt och struntat i att byta hösten -15 eller hade ni haft kvar på nuvarande dagis tills hösten -15, eller hade ni bytt och eventuellt låtit honom börja i skolan i det område hans dagiskompisar kommer börja skolan?