I genomsnitt, hur ofta duschar/badar ditt barn?
Hur ofta duschar/badar era barn?
Hur ofta duschar/badar era barn?
2 och 3 ggr/vecka. Mer behövs inte.
Har en 5-åring och en nioåring. Stor duschar på gympan, vid simskolan och ett bad.Liten vid dusch vid simskolan och ett veckobad.
Vill inte att de ska bli sådana där som absolut måste irritera huden med att tvaga sig varenda dag, vilket är totalt onödigt för en människa som inte vekkligen smutsar ner sig för jämnan! Vi slösar på vatten och smutsar ner med dushcremer och schampon alldeles för mycket, förutom det att vår hud egentloigen mår så mycket bättre av att inet tvättas hela rtiden.
3,5-åringen duschar/badar varje kväll.
Bebisen badar ca 2 ggr/veckan.
7 och snart 5, har kommit in i en liten rutin som ser ut som följer: Tisdagar dusch efter simning för båda, torsdagar bad hemma och sen ett söndagsbad så 3ggr vecka. Kan ju själfallet variera och blir mer på sommaren
1 och snart 3 år. Badar ca var 3:e dag. Dom älskar att bada och ett bad tar minst 1 timma.. Det blir snabbare duschningar vid behov också.
Tvååringen älskar att duscha och gör det varje eller varannan dag. Ibland mer sällan. Ofta efter dagis eftersom det tydligen är jättesvårt att tvätta rent efter att han har bajsat där.....
Min dotter är över två och hin duscha bara 1 gång i veckan också pga hon har väldigt torr hud
Fyraåringen badar på måndagar och fredagar och ibland någon mer gång i veckan.
Bebisen badar två till sju gånger i veckan eftersom han är en riktig kräk- och dregelbebis som dessutom börjat med smakportioner.
Jag röstade på "färre än tre gånger" eftersom jag mest tänkte på fyraåringen.
Vår tvååring badar varje kväll innan han ska sova som mys med pappa, han älskar det! Ibland kommer han in till oss om vi duschar på morgonen också. Använder aldrig tvål eller olja, schampo max en gång / vecka, och han har aldrig varit det minsta torr.
Snart 3-åringen badar nästan varje dag, hon älskar att bada! Använder däremot aldrig tvål eller schampo, har kokosolja i vattnet någon gång ibland för att inte bli torr. Lillasyster på 6 månader badar kanske någon gång i månaden. Nu börjar hon också uppskatta badet så jag misstänker att det blir oftare och oftare.
Färre än en gång per vecka. De tvättas såklart när det behövs, men är så torra att vi undviker dusch och bad så långt det går.
På söndagar tvättar vi våra barn med våtservetter. Det står sig rätt länge
På vintern försöker vi begränsa badandet till 1 eller max 2 gånger i veckan, de blir så torra annars. På sommaren blir de så skitiga att det blir nästan varje kväll, vissa dagar vill man nästan duscha/bada dem 17 gånger ;) Röstade dock färre än 3 dagar i veckan iom att det är det som gäller just nu :)