• Ingrid Marie

Ingen kissnödighetskänsla

Hej! Jag känner igen det du skriver. Fast med skillnaden att min förlossning var fullkomligt okomplicerad: inga bristningar, inga skador, ingenting, och dessutom ett snabbt och oerhört smidigt krystningsskede på bara 14 minuter.

Dock, och det är tydligen det som är boven, så låg jag och samlade på mig drygt 900 ml urin när jag sov (pga en ouppmärksam nattbarnmorska tyvärr) Det kan bli som små "skador" och viss störning av reflexen som signalerar kissnödighet när blåsan varit så överfylld och utspänd, men det brukar vara övergående precis som din urolog säger... Jag blev fullt normal igen efter ungefär 4-5 månader

• Ingrid Marie

Du skriver att du dessutom hade kateter i en vecka såg jag nu, bara katetern i sig kan orsaka den här störningen av kissreflexen som jag pladdrade om i mitt tidigare inlägg... Både själva katetern och urinretentionen du drabbades av är två fullgoda förklaringar till dina besvär, och förhoppningsvis går det så småningom över av sig självt. Gör det inte det, så tveka inte att begära hjälp!

Svar på tråden Ingen kissnödighetskänsla