Inlägg från: EmiliaN |Visa alla inlägg
  • EmiliaN

Första barnet, november 2014

Anna84 skrev 2014-07-27 16:40:50 följande:

1a skatten:ja livet som blir är från bebisen...d sparkas och far runt! Men en blöt handduk på magen bara så är d lugnt därinne

Hur går d själv?

Nån mer som börjar känna av att de blir trötta i magen och lite molande om ni tar i för mkt/stressar eller är trötta i allmänhet?

Har börjat känna av d nu i ca 1 veckas tid...ska till BM om en vecka så funderar på att prata med henne då.

Börjar jobba efter semestern imorn och är lite orolig för att jag inte ska orka....jobbar på tåg så d är ju inget stillasittande jobb direkt

Vad kul att läsa om era bebisar! Min bebis i magen protesterar också vid värme, bankar och slår tills jag svalkar med något blött. Min mage är ganska vit i jämförelse med resten av kroppen :)

Jag har också börjat känna en molande värk. Kommer främst på nätterna när jag vaknar av sprickfärdig urinblåsa och stenhård sammandragning. Någon som hört om det kan vara någon fara? Är i vecka 26.

1a skatten, jag måste säga tvärtom här! Fått frågan om tvillingar och "är du säker på datumet", förra gånger. Vad olika det kan vara! Jag ligger på plus 10 kg hittills.

Har ni möjlighet att träna något? Jag har inte rört mig på ett halvår!
  • EmiliaN
    Anna84 skrev 2014-09-03 13:30:48 följande:

Har börjat känna bebisen så otroligt långt ner nu...och igår va d en väldigt obehaglig känsla! Dock flyttade den sig på sig sen så obehaget kom bort men d va fortfarande ett fasligt knölande långt ner....
    Nån som känner igen sig?
    Ska man prata med BM om det?

Hej!
    Jag är i v 31 och har varit på förlossningen i helgen pga tätt återkommande sammandragningar och fick där veta att bebisen ligger med huvudet neråt. Jag har de senaste veckorna också känt ett bultande och pirrande långt ner och gissar att bebisen har sina händer runt munnen och över huvudet och att det är därför jag känner rörelse precis över blygdbenet. Håller med om att det är obehagligt men på förlossningen sa de att det inte är någon fara. Första gångs barn kan vända sig redan nu med huvudet neråt och stanna så.

Kan bara tala för mig själv men det är säkert ingen fara. Sett i flera forum att gravida runt dessa veckor också börjar känna obehag långt ner. Hoppas det ger med sig för dig !
  • EmiliaN

Ja, men hör med henne så får du säkert en förklaring. Kan alltid vara skönt att veta vad saker beror på oavsett hur farliga/ofarliga de anses vara :)
    Att barnet ligger neråt ska inte vara någon fara. Precis som du säger, kraftiga sammandragningar i samband med att barnet rör sig neråt är nog det du ska hålla koll på framöver :) Lycka till !

Svar på tråden Första barnet, november 2014