• ängsligt

Hur ska jag hantera?

Har en underbar dotter på 5 år. Jag har ensamvårdnad sen hon föddes. Hennes pappa har varit "delaktig"  till och från till hon fyllt tre. Sen tyckte han väl att det blev för mycket för honom och han slutat komma helt, hör inte ens av sig på storhelger eller på dotterns födelsedag. Sist jag pratat med honom så sa han rakt ut att nej jag vill inte länge vara delaktig.
    Men nu till problemet. Jag har alltid varit ärlig med dottern om vem hennes pappa är och varför han inte kommer. Men senaste året han hon blivit väldigt pappig på nåt sätt. Så fort hon ´blir ledsen vill hon till pappa eller när hon inte får sin vilja igenom så påstår hon att hon minsann får det för och hos pappa. Och säger ganska ofta att hon vill till pappa och saknar honom. Det gör mig förtvivlad. Vad ska jag göra??? Jag vill inte att hon kanske  träffar honom ett par ggr o pappa försvinner igen. Jag vet hur det känns av egen erfarenhet.
    Sen är det att jag har ju inte heller haft kontakt med honom och har ej nummer till honom eller liknande.

Svar på tråden Hur ska jag hantera?