Inlägg från: mammatillliten |Visa alla inlägg
  • mammatillliten

3 åring som inte kissat.

Halloj! Har en son på 3 1/2 år som inte kissat sen imorse vid 08 tiden. Han har fått i sig vätska hela dagen/kvällen fram tills 19 då han somnade. Har tänkt ringa sjukvårdsupplysningen/läkarjouren imorgon bitti om ham ej kissat innan/ direkt efter frukost. Har ni något tips på något man blir extra kissnödig av eller liknande? :)

• Svar på tråden 3 åring som inte kissat.
  • mammatillliten
    Blubban82 skrev 2014-03-29 20:32:57 följande:
    Kan han ha kissat någonstans utan att du märkt det?

Nä ingenstans :/
  • mammatillliten
    Blubban82 skrev 2014-03-29 21:26:25 följande:
    Förstår att du känner oro, det hade jag nog med gjort... Men tänker som så att om det vore någon fara borde han vara påverkad, ha ont och vara spänd över magen...

Ja han har inte gnällt över magont eller liknande alls. Han vaknade till nyss men inget kissande :/
  • mammatillliten
    cosinus skrev 2014-03-29 22:00:55 följande:
    Hur ofta brukar han kissa? Min 3-åring kissar sällan mer än 2 ggr per dygn men klämmer ju fram några droppar om jag ber henne innan sänggåendet

Han brukar kissa 3-4 gånger om dagen då han är en jäkel på att dricka. Men nu innan frukosten kissade han äntligen! Även om vi kämpade i 15 minuter innan det kom något! :)
  • mammatillliten
    Catbride skrev 2014-03-29 22:10:42 följande:
    Min son fick nåt liknande när han var runt 3. Var en liten infektion i förhuden/ollonet som orsakade det. (Kommer inte ihåg vad det hette). Fick rådet att ge honom ett varmt bad på morgonen och tvätta noggrant runt snoppen, till å med ta en medicin-spruta, fylla med varmt vatten och spruta in under förhuden. Fungerade kalasbra och var inga som helst problem efter det. Hoppas det löser sig!

Får pröva det om han inte skulle kissa något mer idag eller om detta sker igen :)
Svar på tråden 3 åring som inte kissat.