• ClaraV

Hjälp mig att tänka! Kommer jag ångra mig??

nattiizz skrev 2014-03-31 11:10:43 följande:
    Alltså ursäkta, men du har 4 barn säger du, då vet du ju uppenbarligen hur barn blir till. Varför inte skydda sig då om du inte orkar vara gravid en gång till?
    Det är såna som dig som förstör detta forum. Man kan bli gravid trots preventivmedel, det enda säkra är ju att sluta ha sex helt. Så knip din egen mussla och sluta döma andra innan du vet hela historian.
    Anonym ( ) skrev 2014-03-31 10:49:36 följande:
    Jag är gravid!!! Panik!! Jag vill inte och jag orkar inte! Vi har redan 4 barn och jag har mått skitdåligt varje gång jag varit gravid och samma nu, jag har legat och spytt hela helgen och kommer inte upp ur sängen idag. Jag har haft en tuff vinter med en nära anhörig som varit nära döden och sjuka ungar, jag kraschade till slut och min man fick ta det största lasset hemma. Han fick vabba massor och det har lett till att han nu har förlorat ett stort uppdrag på jobbet och nu förmodligen kommer vara tvungen att ta ett nytt i en annan stad och vara borta massor! Min äldsta unge har problem i skolan med mobbning och mår väldigt dåligt. Jag måste finnas där massor! Så nu har vi bokat aborttid! Men vet inte jag skakar av rädsla och ångest! Tänk om jag ångrar mig, jag är inte typen som gör abort. Min syster och min bästa kompis är båda gravida och ska ha i sommar. En kvinna jag sitter nära och jobbar med flera dagar i veckan är nygravid precis som mig och pratar om det konstant! Jag är rädd att se deras barn sen kommer ta knäcken på mig. Förutom att vara gravid och att vi haft en tuff vinter så älskar jag att föda barn, bebisar och att ha en stor familj. Vi bor tillräckligt stort, har redan 9-sitsig bil och har bra ekonomi. Men jag orkar verkligen inte vara gravid en gång till!!!! Håller på att bli galen! Hjälp mig att tänka!
    Förstår att det är en jobbig situation för dig, och det blir ju inte lättare när folk omkring dig ska ha barn, har ni fått någon tid till en kurator att prata igenom saken med? Vad säger din sambo? Stöttar han dig?

Vad är fördelarna med ett till barn, och vad är nackdelarna?

Gör inget förhastat utan tänk efter riktigt ordentligt och försök att gå enbart på dina egna känslor.

Svar på tråden Hjälp mig att tänka! Kommer jag ångra mig??