• Carro68

Våran son vägrar äta kött

Min 4 åriga dotter är exakt likadan. Hon vägra kött (förutom cheeseburgare och korv med bröd) annars vill hon bara ha pasta med ketchup, smörgås med mycket smör, flingor, grönsaker och frukter och det kan man ju inte direkt överleva på :S kanske är det en period dom kommer in i i denna åldern? Men o andra sidan vägrade min lillasyster också kött när hon va liten och är vegitarian idag (hon är 19 idag). svårt det där :/ men bvc säger att jag inte behöver oroa mig eftersom hon växer och gå upp i vikt som hon ska så på nåt konstigt vänster så få hon i sig all näring hon behöver i alla fall.

• Carro68
    fluu skrev 2014-04-02 19:56:40 följande:
    Alltså..... hur tänker du att ditt barn inte kan leva "bara" på (rätt mycket) den maten du beskriver?

Det är ju inte direkt en varierad kost. Vilket jag anser att man borde ha speciellt när det gäller barn. Plus att bvc ha sagt åt mig att inte ha frukt framme då min dotter är helt tokig i frukt och tydligen är det inte bra att äta så stora mängder frukt som min dotter helst skulle vilja. Det är vad dom sa till mig i alla fall. Dom rekommenderade att jag INTE ska ge henne mer än max 2 frukter per dag.
Svar på tråden Våran son vägrar äta kött