• Anonym (Sörjer)

Klarar inte av att se nyfödda

Jag gjorde en abort för en månad sen och tog det hårt, det var ett efterlängtat barn för mig men tyvärr ville inte pappan till barnet ha det och vägrade ställa upp. Jag gjorde aborten men sörjde/sörjer fortfarande. Träffade nyss en nyfödd och märkte hur jag reagerade. Jag ville inte se men var ju tvungen men efteråt ville jag bara springa in på toaletten och gråta. Sörjer det barn jag aldrig fick och har så ont i hjärtat. Kan aldrig förlåta pappan till barnet som inte ville ha barnet.

• Svar på tråden Klarar inte av att se nyfödda
  • Queenie70

Jobbigt. Men mannen har ju rätt till sin vilja att inte vilja bli pappa på samma sätt som du har en önskan om att bli mamma. Hursomhelst så valde ju även du att avstå ifrån att bli förälder genom att välja abort. Jag skulle inte heller vilja skaffa barn med nån som inte ville så jag förstår ditt val, men beslutet skulle ju enbart vara mitt och nån annan skulle jag ej kunna klandra. Du hade ju kunnat välja att behålla "barnet" du

Längtat efter om du velat. Be om en remiss till en kurator från din vc.

• Anonym (mia)

De var ju endå ditt val att du tog bort de du kunde ju ha kvar barnet för pappan har valt att ha sex och de blev barn då får man stå sitt kast. 

• Anonym (Sörjer)

Även om jag tog bort barnet så sörjer jag det. Kände inte att jag skulle kunna ta hand om 3 barn själv (har 2barn innan med samma man ) och hade jag behållt så hade det varit elakt mot barnet. Hur förklarar man för ett barn att dina syskon var önskade och älskade men inte du.

• viseversa

Ja du ditt val att-göra-listan en abort. Vill
    Du verkligen inte behövde du inte det heller. Varför gör du något du inte vill för någon annans skull?

• Anonym (förstår)

Ibland är det ju så TS att man får ta ett sådant beslut som du gjorde för din eller någon annans skull. En abort oavsett när den sker är en känsloresa med en sorg som finns kvar länge. Förstår om du ville ha kvar barnet men skulle det fått det bra med en pappa som struntar i det? Förstår också att det är jobbigt att se nyfödda. Men det blir bättre.
    Mitt råd är att vill du ha flera barn så se till att träffa en man som strävar efter samma mål så slipper du detta en gång till.

kramar till dig

• The Fugly

Förstår att du hamnade i en jobbig valsituation TS och ibland finns det liksom inga bra alternativ. Jag tycker är är självklart att du kan känna sorg över att läget var sådant att du kände att abort var det minst dåliga alternativet.

Kanske du kan vända dig till VC och få någon slags samtalskontakt, ex kurator, för att få hjälp att bearbeta det hela?

• Anonym (Sörjer)
    Anonym (förstår) skrev 2014-04-06 14:53:23 följande:
    Ibland är det ju så TS att man får ta ett sådant beslut som du gjorde för din eller någon annans skull. En abort oavsett när den sker är en känsloresa med en sorg som finns kvar länge. Förstår om du ville ha kvar barnet men skulle det fått det bra med en pappa som struntar i det? Förstår också att det är jobbigt att se nyfödda. Men det blir bättre.

Mitt råd är att vill du ha flera barn så se till att träffa en man som strävar efter samma mål så slipper du detta en gång till.

kramar till dig

Tack för dina ord
  • Anonym (Tillåt)

Tillåt dig sörja ett tag ts! Tycker det är en fullkomligt normal känsla du har om man känt sig tvungen välja abort. Blir det inte bättre utan att du mår sämre av det tycker jag du ska söka kuratorkontakt ( el redan nu kanske?). Hitta glädje hos de barn du har!

Svar på tråden Klarar inte av att se nyfödda