Inlägg från: Anonym (Sörjer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sörjer)

Klarar inte av att se nyfödda

Jag gjorde en abort för en månad sen och tog det hårt, det var ett efterlängtat barn för mig men tyvärr ville inte pappan till barnet ha det och vägrade ställa upp. Jag gjorde aborten men sörjde/sörjer fortfarande. Träffade nyss en nyfödd och märkte hur jag reagerade. Jag ville inte se men var ju tvungen men efteråt ville jag bara springa in på toaletten och gråta. Sörjer det barn jag aldrig fick och har så ont i hjärtat. Kan aldrig förlåta pappan till barnet som inte ville ha barnet.

• Svar på tråden Klarar inte av att se nyfödda
  • Anonym (Sörjer)

Även om jag tog bort barnet så sörjer jag det. Kände inte att jag skulle kunna ta hand om 3 barn själv (har 2barn innan med samma man ) och hade jag behållt så hade det varit elakt mot barnet. Hur förklarar man för ett barn att dina syskon var önskade och älskade men inte du.

• Anonym (Sörjer)
    Anonym (förstår) skrev 2014-04-06 14:53:23 följande:
    Ibland är det ju så TS att man får ta ett sådant beslut som du gjorde för din eller någon annans skull. En abort oavsett när den sker är en känsloresa med en sorg som finns kvar länge. Förstår om du ville ha kvar barnet men skulle det fått det bra med en pappa som struntar i det? Förstår också att det är jobbigt att se nyfödda. Men det blir bättre.

Mitt råd är att vill du ha flera barn så se till att träffa en man som strävar efter samma mål så slipper du detta en gång till.

kramar till dig

Tack för dina ord
Svar på tråden Klarar inte av att se nyfödda