• MedlemFV

Youtube kanal

Hej!

Det är såhär att jag har en Youtube-Kanal. Än så länge har mina videos blivit detsamma. Liksom att de hållit sig till en vis ämne.

Jag undrar hur jag skulle marknadsföra min kanal till tillåten grund?

Jag menar. Flashback till exempel. Där är det förbjudet att göra reklam för saker som man själv kan tjäna på pengar eller annat.

Jag såg att någon annan hade länkat till sin Youtube kanal, utan att den tråden blev varnad eller liknade. Jag hittade inte heller någon regel där det stod att det var förbjudet. Så antar att det är okej?

Jag skapade inte denna tråd för att marknadsföra min kanal. Utan jag vill mer höra tipser, få feedback. Gör jag ens något bra i mina filmer?

Om inte, vad skulle jag kunna förbättra?

Om de är bra, vad är det som är så bra med de?

Alla sorters tips, åsikter feedback och annat om min kanal, är välkommet. Jag skulle bli så otroligt tacksam!

http://www.youtube.com/user/LatifAmSorry <--- Min Youtube-Kanal. Än så länge har jag inte gjort så många videos.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Youtube kanal
  • MedlemFV

Ingen som har något svar?

• MedlemFV

Åsikter om mina videos?

• MedlemFV
    Aniiee skrev 2014-04-12 14:14:18 följande:
    Ok, let me take pity on you..... Min första fråga är: Har du GJORT detta eller har du SPELAT IN det? Min andra fråga är: OM du har spelat in det, VAD är syftet? Jag har själv en youtubekanal, som jag bara precis har börjat göra något med, och det är ju roligt att hålla på =).
    There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love

Jag har gjort den :) Vart skulle man kunna marknadsföra sin kanal utan att behöva betala något? De flesta hemsidor förbjuder ju sådant...
  • MedlemFV
    Aniiee skrev 2014-04-12 20:09:41 följande:
    Så länge du inte tjänar pengar på kanalen så är det oftast fritt fram att "marknadsföra" den, även här och på flashbacl. Annars finns det flertalet animeringsforum och -chatrum där du kan göra det. Bra taggar på klippen är också viktigt.... 
    There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love

Nja, inte på flashback. Där är det faktiskt förbjudet att marknadsföra. Då man tjänar på sätt och vis på att få views. Även om man inte får pengar. Men noja. Har du klickar på kanalen? Är det accepterad? Liksom är den underhållande eller helt tråkigt att titta på?
  • MedlemFV

Det är dessa som jag är mest stolta över.   

Klipp 1  -
    ">

Klipp 2 -
    ">

Klipp 3 -
    ">

Dessa tre klipp. Är det bara jag som tycker att de är bra. Eller är de verkligen i god form?

Sen har jag också ett klipp där den har mest visningar. Och det är det som gör att jag gillar själva klippet mer.

">

• MedlemFV

Nun när jag har länkat lite klipp. Så undrar jag om någon har klickat på de, och undrar efter deras åsikter. Lite feedback? Tack på förhand!

• MedlemFV
    Aniiee skrev 2014-04-14 09:21:41 följande:
    Det är pixligt och lågupplöst så det blir fånigt, och det hade väl varit roligt om det faktiskt var en historia där nånstans och inte bara rehash over and over. Till nästa klipp du gör så råder jag dig att jobba lite på historieberättandet och att göra karaktärer med lite fler pixlar. Dubbelt så många, kanske.....

Har du spanat de andra klippen. Eller har du endast kolla på de klipp som jag länkat? För jag skulle nog säga att de andra klippen i min kanal har lite mer historia och de är lite längre. Om du menar att de saknar historia där också. Så var god och berätta mer specifik vad du menar med ordet, "historia" Tack på förhand!
  • MedlemFV
    Det är pixligt och lågupplöst så det blir fånigt, och det hade väl varit roligt om det faktiskt var en historia där nånstans och inte bara rehash over and over. Till nästa klipp du gör så råder jag dig att jobba lite på historieberättandet och att göra karaktärer med lite fler pixlar. Dubbelt så många, kanske.....
    Förlåt. Men vad är en rehash. Vad menar du med om och om igen?

Några av mina videos är historia. Vad jag tycker i alla fall. är de inte de?

Som sagt, vad är rehash.

Tack på förhand!

Och tack för ditt tidigare svar! :)
  • MedlemFV
    Mina animationer kommer egentligen från en annan sida. Alltså figurerna, bakgrunden och så. Kommer ifrån en anna sida. Det enda jag gör, är att jag flyttar på karaktärerna. Väljer bakgrund, musik och så.

Det är mening att man skall göra animationer.

Men hur blir det, när man sätter de på YT. Och därefter tjänar pengar på detta. Skulle jag bli stämd?

Tack på förhand!
Svar på tråden Youtube kanal