• Anonym (orealistiskt)

Oplanerat gravid 19 år,Ska ringa för att boka abort imorgon

Hej alla goa människor här ute! jag fick för 6½ dag sedan veta att jag Plussat ,är i gravidvecka 3+,  ( vilket står för över 3 veckor och några dagar?så jag tror jag borde vara i vecka 5 nu. , men jag har en undran över hur abort går till ? jag väljer att göra abort då jag är ryggopererad pågrund av extrem kotglidning(misstänker födselrubbning) som var på god väg att göra mig rullstolsburen,och med en rätt saftig övervikt från start( som jag helst ska gå ner oavsett vad enligt läkaren), detta kan orsaka stora komplikationer med ryggoperationen, min allra redan övervikt+gravid och min ryggoperation enligt läkaren kan va en allvarlig kombination. + att jag har ingen ekonomi för att bli förälder..och min pojkvän kan inte finnas som stöd för mig om jag skulle fullborda graviditeten så mycket då han jobbar jättemycket och det han har är inget fast jobb.  ( men han är såpass finslipad att han kommer ta ledigt från jobbet för att följa mig till aborten och spendera dagarna med mig för att ta hand om mig) vi älskar varandra djupt och vi finns för varandra.och har även gråtit i famnen på varandra om vårat lille hjärtebarn som vi kommer skicka tillbaks till änglarna.

Nu vill jag veta hur går en abort till för er som gjort det nyligen och hur mycket kostade allt som allt ? I mitt fall blir det Medecinsk abort . snälla alla vänliga själar, hör mina böner :( kram till er alla härute.
  • Svar på tråden Oplanerat gravid 19 år,Ska ringa för att boka abort imorgon
  • MammasPojke13

3+ betyder att du har gått mer än 5 fulla veckor.. Alltså 5+0 (vecka 6) så då borde du vara i vecka 7 eller till och med ännu längre..

• MammasPojke13

3+ betyder inte "3 veckor plus några dagar" det betyder att det har gått minst 3 veckor men du kan lika väl ha gått 10 veckor.. Eftersom att 3+ är det högsta som kan visas..

• Anonym (orealistiskt)
    MammasPojke13 skrev 2014-04-22 23:38:57 följande:
    3+ betyder inte "3 veckor plus några dagar" det betyder att det har gått minst 3 veckor men du kan lika väl ha gått 10 veckor.. Eftersom att 3+ är det högsta som kan visas..
    oj ,men på mitt clearblue test har jag för mig att det stog något om 5 veckor också o 4a veckor . . fast jag kanske är helt ute o cyklar ...då är det nog inte så konstigt att jag har börjat spy eftersom jag spyr extremt mycket med konstant illamående. så då ä jag säkert som du säger kanske redan i vecka 5-6 ... nej nu blev jag nervös :( tack för svar angående det iallall.
  • Volt

Det kostar som ett vanligt läkarbesök. Man får komma dit, till kk, och först göra ett ultraljud så de kan se hur långt gången samt bekräfta att du verkligen är gravid. Sen får du komma tillbaka och ta en tablett  som avstannar graviditeten och 2 dagar senare så får du vag suppar som ska föras upp i slidan. 
    Du kan välja att vara hemma eller på sjukhus när du gör aborten. 

• Anonym (orealistiskt)
    Volt skrev 2014-04-23 05:53:24 följande:
    Det kostar som ett vanligt läkarbesök. Man får komma dit, till kk, och först göra ett ultraljud så de kan se hur långt gången samt bekräfta att du verkligen är gravid. Sen får du komma tillbaka och ta en tablett  som avstannar graviditeten och 2 dagar senare så får du vag suppar som ska föras upp i slidan. 
    Du kan välja att vara hemma eller på sjukhus när du gör aborten. 
    okej tack för infon! , men jag läste någonstans att man enbart får göra det hemma om man har varit gravid förut,för att kunna veta på ett ungefär hur mycket man får lov att blöda och inte blöda?
  • Volt
    Anonym (orealistiskt) skrev 2014-04-23 06:14:22 följande:
    okej tack för infon! , men jag läste någonstans att man enbart får göra det hemma om man har varit gravid förut,för att kunna veta på ett ungefär hur mycket man får lov att blöda och inte blöda?
    Nej, det stämmer inte. Jag gjorde min hemma och det var min första grav.
    Det viktigaste är att du inte är ensam hemma, utan att din pojkvän/kompis/mamma är med hela dagen. De kommer även ringa dig under dagen för att höra hur du mår och du kommer få ett nummer som du kan ringa om det skulle bli komplikationer. 
  • Anonym (orealistiskt)
    Volt skrev 2014-04-23 06:26:21 följande:
    Nej, det stämmer inte. Jag gjorde min hemma och det var min första grav.
    Det viktigaste är att du inte är ensam hemma, utan att din pojkvän/kompis/mamma är med hela dagen. De kommer även ringa dig under dagen för att höra hur du mår och du kommer få ett nummer som du kan ringa om det skulle bli komplikationer. 
    tack du är en ängel som hörde mina böner. känns så hemskt o göra abort men jag vet i mitt inre att det är lika bra pågrund av situationen.
  • Anonym (-)

Förstår inte varför man inte skyddar sig ordentligt, om man vet om att man inte skulle kunna behålla ett barn på grund av som i ditt fall, en operation. Väldigt oansvarigt - tycker jag.

• Volt
    Anonym (-) skrev 2014-04-23 13:32:01 följande:
    Förstår inte varför man inte skyddar sig ordentligt, om man vet om att man inte skulle kunna behålla ett barn på grund av som i ditt fall, en operation. Väldigt oansvarigt - tycker jag.
    Ja, det var ju ett  intelligent svar på ts... Hur vet du att de inte skyddade sig? 
    Eller ska hon sterilisera sig menar du? 
    Anonym (orealistiskt) skrev 2014-04-23 10:19:35 följande:
    tack du är en ängel som hörde mina böner. känns så hemskt o göra abort men jag vet i mitt inre att det är lika bra pågrund av situationen.
    Ingen fara! Prata med en kurator på kk, det erbjuds alltid. 
  • Anonym (-)
    Volt skrev 2014-04-23 13:36:23 följande:
    Ja, det var ju ett  intelligent svar på ts... Hur vet du att de inte skyddade sig? 
    Eller ska hon sterilisera sig menar du? 
    Vart har jag skrivit att dem inte skyddade sig?
Svar på tråden Oplanerat gravid 19 år,Ska ringa för att boka abort imorgon