Anonym (-) skrev 2014-04-23 13:32:01 följande:
Förstår inte varför man inte skyddar sig ordentligt, om man vet om att man inte skulle kunna behålla ett barn på grund av som i ditt fall, en operation. Väldigt oansvarigt - tycker jag.
fy..det var elakt sagt. tror du jag är såpass tom innanför pannbenet att jag tillåter mig själv bli på smällen när jag vet hur min situation ser ut för jag gör ju inte direkt mitt barn en tjänst då jag själv är uppvuxen med en ytterst dålig barndom?. jag har under de senaste 2 åren gått som en höna fram o tillbaks till BUM, angående preventivmedel. för att jag VILL skydda mig . men då det framkom att jag har extremt stor risk att drabbas av Stroke då jättemånga har det på min pappas sida + min övervikt så våga dom inte "äventyra "min hälsa.så dom skickade hem mig med kondomer varenda gång. och vi körde med kondomer ett bra tag o de sprack o sprack, iallafall i var 3dje samlag. kopparspiral var de ingen god talan om så de tyckte hon att vi skulle hoppa över, det skulle tydligen kunna bli rätt smärtsamt o jag har redan problem med riklig mens o mensvärk.tillslut började vi köra med " dra ur den i tid" metoden.. o jag vet otroligt många utav mina vänner som inte ens ber sina killar komma utanför,de får väldigt gärna komma i dem. men min pojkvän vet vad jag tycker och han får göra sitt bästa,att inte komma i mig .även fast den metoden sägs vara väldigt osäker så har den funkat väldigt bra för mig o min pojkvän. dock för någa veckor sedan efter nästan ett år tillsammans så fick min pojkvän för sig att han ville komma i mig,i sexets hetta, och jag sa de till honom : ah..okej... men bara denna gången,vi får inte äventyra det såhär.. jag går direkt på morgonen nu o köper akut ppiller,men detta är första & sista gången på eviiigheter " så då fortsatte vi samlaget och slutförde det,därefter börja jag googla på namnet eftersom jag inte kom ihåg namnet eftersom det va ett bra tag sen jag behövde använda de senast.sen gick det som en elchock i mig när jag läste den nya informationen som hade kommit ut för 6 månader sedan om akuta ppiller : Funkar inte för kvinnor över 75 kg..detta stog det även på apotekets hemsida . hade altså ingen aning om detta att det hade kommit ut ny information .så hade jag vetat så hade jag inte tillåtit honom komma i mig, för sålänge man har något slags skydd så är det ju bättre än inget. jag försökte iallafall. och jag har bara använt mig av akuta piller 2 omgångar för 1½ år sedan så hade ingen koll på nya informationen som sagt.. och jag kan visst igentligen behålla barnet även fast jag är opererad i ryggen , men inte MED ÖVERVIKT på det tydligen enligt läkarna.detta har gjort mig väldigt självmordsbenägen nu med graviditeten och jag HAR skuldkänslor.detta är även min första graviitet på 4 år sen jag började bli aktiv med sex vid 15 års ålder.. misstag gör vi alla men för de betyder det inte att man inte vill sona för sina missförstånd och komma stärkt ur detta.