Rainbowdash skrev 2014-04-24 17:01:11 följande:
Som jag skrev "Om några få stannar eller om det är ett barn som inte vågar/kan vara utan förälder är det såklart okej." Självklart får barn som oavsett skäl behöver en förälder närvarande ha det. Jag vill bara inte att ALLA ska stanna som det har vart på alla kalas i denna förskolegrupp. Senaste fem kalas har sett ut som följer. Det är 21 barn i gruppen, säg att 18 barn kommer. Utav dem är det två föräldrar som brukar lämna och gå, resten stannar, fem syskon har vart med. Alltså istället för 18 barn+jag, sambo och en hjälpare, alltså 21 pers blir vi istället 42. Vi bor inte på en herrgård utan i en fyra. Jag vet inte ens vart alla ska få plats och vi har inte råd att utfodra alla. Är det så mycket begärt att be föräldrarna att lämna och gå? Har du något förslag på hur jag kan vara tydlig som inte kommit fram i tråden?
Eftersom det verkar vara vedertaget i den grupp att föräldrar stannar kvar kanske ni behöver vara övertydliga och skriva ngt liknande: eftersom vi har lite ont om plats uppskattar vi om föräldrarna inte stannar kvar på kalaset, är det något barn som har behov av föräldrar kvar under kalaset vänligen meddela oss. Tyvärr kan inte syskon heller stanna kvar.