rpl skrev 2014-05-07 10:04:25 följande:
Ett tips för er som helammar och vill sova lite längre. Vet inte om det funkar för er men de sista dagarna har jag gjort så att jag har sparat den mjölk som läcker från det bröstet han inte äter på i uppsamlingskoppar. Under en hel dag blir det en hel del. Ibland pumpar jag även ut så brösten är tomma efter varje måltid. Den mjölk som blir under dagen ger jag honom på flaska efter att han ammat sista gången så att han är riktigt mätt. Det har resulterat i att han sovit 5-6 timmar i sträck vilket varit underbart.
Tack för tipset! Vill helst undvika flaska men kanske inte ska vara så nojig.. har trots allt amningsnapp så det är väl inte mkt bättre det!! Sen är det väl mest i början de säger att man inte ska "förvirra" dom men min pojk är ju strax 5 veckor!
Tänkte igår kväll att jag skulle prova att låta honom amma lite extra mycket och länge (bytte bröst med jämna mellanrum osv) men det blev nog ingen större skillnad. Ska nog pumpa redan nu och prova ikväll... läcker inte såpass mycket att det skulle bli något att spara på iaf.
Iofs vet jag inte om det är mängden det är fel på, han verkar ju bli mätt och nöjd och kräks upp överskott så att säga... men ska absolut prova!
Något jag är rädd för är att jag pumpar ur brösten och så kanske han vaknar och vill äta typ 10 minuter senare, vad gör man då!??! Nån som vet hur lång tid det tar egentligen, innan det fylls på igen?? haha!