Ladygum skrev 2014-04-27 20:43:53 följande:
Här måste man ju självklart vara med! Känns som om jag aldrig hinner in på familjeliv dock... Bebislivet e hårt!
Skämt åsido, har det inte helt lätt. Vår lilla Walter som nu återhämtat sig från gulsoten vill äta ofta och länge. Sover sällan och vill ha konstant uppmärksamhet. Hinner inte äta, duscha etc. Älskar verkligen vår guldklimp, men är så trött! Har fått ge lite bröstmjölksersättning vid sidan om då det verkar som jag bara har lättmjölk i tuttarna. Någon mer som känner igen sig? Vill egentligen enbart amma, men då kan vi inte göra någonting, alltså komma ut på promenad etc. Hjälp mig! Det kanske ska vara så? Känner mig isolerad.
Kunde varit jag som skrivit typ allt detta! Ja förutom att våran pojk inte heter Walter då
Vår pojk var med lite gul och extra trött i början men nu är han pigg sen ca 10 dagar tillbaka och vill gärna suga hela tiden.. Först somnade han snabbt och sov sedan i 3-4 timmar, åt och sen sov lika länge igen. Nu sover han max 3 timmar i sträck på dagen och tyvärr bara 2 på natten..
Jag somnar inte alltid om så snabbt efter amning på nätterna och på dagarna är jag för stressad för att sova. Så första 10 dagarna sov jag i snitt två timmar per dygn, jag skojar inte! Nu är det 2-3 timmar per dygn iaf.
Frustrerande att inte ha varit ute någonting i sommarvätmen på hela helgen, men jag vill inte störa amningen genom att börja lägga till ersättning. Hoppas så att det ska gå att vänja av honom med amningsnappen också så småningom..