Inlägg från: Arcnice |Visa alla inlägg
  • Arcnice

Marvel eller DC?

Är ju en Marvel nörd så valet var lätt

Over-all: Marvel!

Bästa filmen: Marvel (The Avengers eller kanske X-Men)
    Bästa tv-serien: Marvel (X-Men TAS)
    Favorit"hjälte" Marvel (Svårt, finns så många bra men jag säger Iceman)
    Favoritskurk: Marvel (Dr Doom)
    Favoritgrupp: Marvel (X-Men)

Favorit"outning": Har ingen aning om vad du avser med detta

• Arcnice
    Aniiee skrev 2014-04-26 23:32:56 följande:
    =P

Sorry, jag lägger mig i HBTQ-frågor alldeles för mycket. Det behöver man inte göra....
    Aha då förstår jag. 

Då blir nog mitt svar John Byrne, Northstar i Alpha Flight. Marvel altså.
  • Arcnice

Har aldrig riktigt förstått varför Batman är så populär. Har förvisso inte läst speciellt mycket Batman serier.
    De flesta av Batman filmerna (bortsett från Batman & Robin) är bra, men jag har aldrig riktigt fastnat för karaktären.

Beror kanske på att jag föredrar serier om grupper.

• Arcnice
    Sous skrev 2014-04-26 23:54:11 följande:
    Marvel gör ju bättre serier. Sviten Civil War och Death of Captain America för några år sen är svårslagen. Gillade Joss Whedons Avengers mycket, också. Har dessutom alltid varit svag för Thor. Men visst, Batman är Batman.
    Håller med om Civil War och Death of Captain America, det rörde om rejält i grytan.

Har annars alltid föredragit X-Men framför Avengers, men tyvärr har många av X-Men serierna tappat kvalité X-Men sedan Brian Michael Bendis började skriva X-Men.

Bendis har även förstört Guardians of the Galaxy (ser fram emot den filmen) mycket. GotG tillhörde mina favoriter innan när Abnett och Lanning skrev den serien. 
  • Arcnice
    Aniiee skrev 2014-04-27 00:05:03 följande:
    Jag tror att den stora dragningen är att han eg inte har några slags superkrafter. Han är egentligen en "vanlig  människa2. Omänskligt rik, kanske, men annars en "vanlig människa"
    Ja det är nog som du säger. Dock är inte det en grej som lockar mig speciellt mycket, men det är väl tur att alla inte tycker lika.
Svar på tråden Marvel eller DC?