• Anonym (Abort)

Går det någon gång över?

Det var ungefär 9 månader sedan som jag gjorde abort. Jag skulle haft bebisen runt denna månad.
    Jag har mått dåligt till och från över detta men denna månad är det förjävligt och visste att det skulle hända.

Jag blev gravid genom att vara magsjuk och sambon och jag var inte redo ekonomiskt. Jag ville ha det, inte han eftersom han var orolig för ekonomin. Han har jobb, jag studerar. Jag förstår honom helt i att vi kanske inte skulle klara det för just nu bor vi i en etta bara.

Det är så många runt omkring mig som skaffar barn och det gör mig så ont.
    Någon som är med om samma sak? När går det över?

• Svar på tråden Går det någon gång över?
  • Anonym (ledsen)

Jag är i en liknande sits som dig och har tänker samma sak, när går det över??Trodde det skulle bli lättare alteftersom tiden gick, men ju närmare det kommer månaden då jag skulle fött, desto jobbigare har det blivit. Det är otroligt jobbigt att se andra gravida, men det svårt att undvika. Vet inte vad jag ville med detta, det är inte mycket tröst,  men du ska veta att du inte är ensam. Hoppas du får stöd av din sambo så att du tar dig igenom månaden och att du mår bättre snart. Styrkekram

• Anonym (Abort)

Samma här... Denna månad är otroligt tuff.
    Jo jag har till och med försökt ta bort vissa sociala medier som facebook men när jag loggade in så såg jag allt igen, alla skaffar nu och det blir jag så ledsen över.

Tro mig av att du skrev så fick jag ändå mycket tröst. Jag är ledsen att du är i den här sitsen för allt över hela världen önskar jag ingen detta men det känns ändå skönt att veta att jag inte är onormalt känslomässig eller är knäpp som känner såhär. Vet de som tycker att "amen det är ingen fara, det var inget barn än" det hjälper inte speciellt i en sådan situation. Sambon stödjer väldigt mycket faktiskt. Styrkekramar till dig också!