Inlägg från: Anonym (Abort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abort)

Går det någon gång över?

Det var ungefär 9 månader sedan som jag gjorde abort. Jag skulle haft bebisen runt denna månad.
    Jag har mått dåligt till och från över detta men denna månad är det förjävligt och visste att det skulle hända.

Jag blev gravid genom att vara magsjuk och sambon och jag var inte redo ekonomiskt. Jag ville ha det, inte han eftersom han var orolig för ekonomin. Han har jobb, jag studerar. Jag förstår honom helt i att vi kanske inte skulle klara det för just nu bor vi i en etta bara.

Det är så många runt omkring mig som skaffar barn och det gör mig så ont.
    Någon som är med om samma sak? När går det över?

• Svar på tråden Går det någon gång över?
  • Anonym (Abort)

Samma här... Denna månad är otroligt tuff.
    Jo jag har till och med försökt ta bort vissa sociala medier som facebook men när jag loggade in så såg jag allt igen, alla skaffar nu och det blir jag så ledsen över.

Tro mig av att du skrev så fick jag ändå mycket tröst. Jag är ledsen att du är i den här sitsen för allt över hela världen önskar jag ingen detta men det känns ändå skönt att veta att jag inte är onormalt känslomässig eller är knäpp som känner såhär. Vet de som tycker att "amen det är ingen fara, det var inget barn än" det hjälper inte speciellt i en sådan situation. Sambon stödjer väldigt mycket faktiskt. Styrkekramar till dig också!
    Hörredu behöver du skriva av dig eller så, hör gärna av dig på inboxen. Jag är ganska bra på att lyssna även om jag också känner igen situationen. kram på dig!

• Anonym (Abort)

(S)

Jag beklagar att du känner så.. Tyvärr är det väl kanske så. Men som du sa, det är olika hos människor. Jag hoppas väl att saker och ting underlättar med tiden.

• Anonym (Abort)

(S) jo precis, förstår det..

(Ledsen) ja riktigt skönt att han finns där. Har du någon som finns för dig? Hoppas det! Nej precis saker och ting görs inte bättre alltså. En vän till mig när jag berättade hur jag mådde kramade om mig bara och sa "jag tänker inte säga något, bara krama dig, för vet att vad jag än säger kommer inte din smärta att minskas".. Det var nog det bästa någon kunde göra just då.

Svar på tråden Går det någon gång över?