Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

Återgång till blöja

Jag vet inte om det är rätt i det här fallet, men jag har bara sagt till min son att du får vara utan blöja men då måste du kissa och bajsa på toaletten. Om han inte vill det då måste han ha blöja. Jag gjorde alltså ingen stor grej av varken blöja eller kalsonger utan förklarade bara vad som gällde. Sen körde vi mycket med potta i början och hade en som stod i rummet där vi var (om han hade kalsonger) så att det skulle va lätt att bara snabbt gå dit. Påminde såklart om det såg ut som att han de vi mkt behövde...

• mariaheterjag

Eftersom att han haft uppehåll då det gått bra så vet du ju att han kan i alla fall. Tror du att det kan vara så att han helt enkelt inte orkar gå på toaletten? Är för inne i leken eller så?

Min son började lite så och då gjorde jag det till en stor grej varje gång det hände att "oj vad jobbigt nu måste vi byta kläder och duscha osv" jag var alltså inte arg utan mer jobbigt för hans skull. Och då insåg han rätt snabbt att det inte var "värt"

Du skrev att du testat belöningssystem men kanske att belöning varit för långt bort? Han kanske behöver få en liten belöning som han verkligen uppskattar varje torr dag för att han verkligen ska märka att det lönar sig. Om det funkar så får ni ju trappa ned på belöningar sedan eller slå ihop dem till en större.

Jag är verkligen ingen expert utan bara lure lite tankar

Svar på tråden Återgång till blöja