Inlägg från: bluegrass |Visa alla inlägg
  • bluegrass

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Hej!
    Kul med fortsättning!
    Grattis alla!
    Didrik blir två veckor idag. Vi har haft tur och fått en väldigt bra start. Han är nöjd och lugn, syskonen än så länge bara glada. Amningen funkar bra och han går upp fint i vikt. Dock gör det väldigt ont i vä bröst fortfarande. Har en massa småsår där. Har provat amningsnapp, men vi har svårt att få till det. Men men, det går väl över, var likadant med mitt Mellanbarn och vä bröst.

På mån börjar min man jobba, så då blir allt lite mer krävande. Än så länge har vi haft smekmånad!

Trevlig helg alla!

• bluegrass

Defeateris- stort grattis till Jonathan!! Men oj vilken jobbigt start! Hoppas verkligen ni kan njuta lite nu!!

Min man började jobba idag. Jag och mina nu tre barn åkte på utflykt till lek/upplevelseland. Didrik hängde ömsom i vagn och ömsom i Baby-björn ( när de stora körde höghöjdsbanan), det gick faktiskt fint hela dagen. Skönt!

• bluegrass

Maribel och Trulle- Våra nätter är likadana. På dagtid kan det gå 2-3 timmar mellan amningarna, men på nätterna snuttas det typ hela tiden. Oftast typ 1 H mellan, ibland 2 H om jag har tur, men efter 04 ca var 30e min... Amningen gör tyvärr ganska ordentligt ont också, trots att Didrik snart är 4v. Tror att vi har svamp, fick medicin på Bvc igår. Försöker sova en liten stund på dagen, men det är så mkt annat som ska fixas med när syskonen är på fsk.

Men förutom sömnen är det bra! Njuter av min fine pojke och syskonen är fortsatt bara glada!

• bluegrass

Hej!
    Längesedan jag skrev nu.
    Min Didrik är 7,5 v och det mesta funkar bra. Han är nöjd och glad, kan sitta rel länge i babysitter även om han föredrar famnen. Ingen magknip eller skrikperioder. Syskonen på 3 och 6 är gulliga och glada, ingen svartsjuka än.

Äter ca varannan timme, tyvärr oftast även nattetid. Kan ha ett längre pass på ca 4 H om jag har tur.
    Har helt glömt boka tid på efterkontroll och vi är på Sverigesemester på resande fot nu och efter det jobbar maken och jag har de stora barnen hemma, så det får vänta till hösten typ!
    Har lite ont i ärren i mellangården och har mkt ond hemorrojd som blöder och skaver, men det blir bättre av salva.

Har ni börjat träna? Jag har så många gravkilon kvar och har längtat efter träning så jag tog en lättare joggingtur på drygt 4 km idag. Kändes bra, men är lite rädd att belasta bäckenbotten för mkt. Är dålig på att knipa. Hur tänker ni med det? Jag började träna med appen mammamage idag också.

Emmap- å nej, låter som svamp! Hoppas du får hjälp av BVC och att det går över!
    Jag har ilsken svamp vä bröst som inte ger sig. Har tagit odling som visade svamp. Behandlar Didrik med Mycostatin som jag fick via BVC och hans beläggning är bättre och har behandlat mig med Fluconazolkapsel två gånger, men det ger sig inte. Har suttit i 5-6 v nu och är så besvärligt. Det gör så ont att jag nästan gråter att amma vä bröst . Hade inte svamp med mina andra barn så detta jobbiga är helt nytt för mig.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014