• Sade

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Min lilla plutt har också hunnit bli tre månader. Tremånadersdagen firades med sprutor. Han är 62 cm lång och väger 7600 g. Fattar inte att han ökar så mycket i vikt, han käkar varannan till var tredje timme dygnet runt men varje måltid tar bara i snitt fem minuter. Antar att han har bra sugteknik..

Bodysarna i 62 börjar bli för små så dags att packa undan dem. Tur stor liggdelen i vagnen är rymlig så att han får plats i den ett tag till.

• Sade

Bebisen blir nu fem månader och har gett lite gröt och smakprov på vår mat från fingret.

Lillen är lite förkyld och hostar och snorar, hoppas det går över snart. I natt sov han i alla fall bra och det var skönt med en god natts sömn. Sen att han vaknade och ammade varannan timme stör mig inte så länge som han somnar om igen.

Jag börjar bli less på att han inte sover på kvällarna. Det går bra att amma han och lägga han insändarn runt sju. Men efter knappt en timme vaknar han och är ledsen och om han ska sova vidare i sin säng så behöver han nattas om stup i kvarten och det orkar jag inte med. Så han får vara uppe med oss vuxna och somnar tillslut i famnen. Vore skönt med ett par timmar egentid på kvällen...

• Sade

Drömmer om att i vart fall få sova en halv natt utan att bli väckt av något barn...

För mig går det också bra på dagarna men märker att tålamodet tryter snabbare när det gäller storasyster. På kvällarna är jag däremot helt färdig.

Min förhoppning är att kvällarna och nätterna blir bättre när han börjar äta mer riktig mat.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014