stora tuttar
Anonym (TW) skrev 2017-10-25 15:27:05 följande:
Tack! Jag som kvinna är nyfiken på vad det är som män tycker är så häftigt med stora bröst?Jag som är extremt fascinerad av kvinnorbröst har också funderat mycket kring varför män gillar bröst. Jag tror det är flera faktorer som spelar in, som beror på personlighet, uppväxt och miljö.
Först tänker jag rent allmänt att bröst symboliserar kvinnlighet, eftersom män knappt har några bröst, något som skiljer män och kvinnor åt rent generellt. Ju större bröst desto mer kvinnligt, därav fascineras heteromän av stora bröst.
En till teori jag har är att män gillar bröst för att kvinnor blir upphetsade av att ta/massera på sina bröst (korrigera mig om jag har fel!), vilket har del i fortplantingsakten (då båda parterna ska vara upphetsade) som ju allt liv bygger på.
En annan teori bygger på den primära funktionen som bröst har - att ge näring och trygghet åt ett litet barn. Jag tror att vissa män, därav mig själv, som knappt blivit ammade som små har en större längtan efter bröst och att känna den tryggheten som bröst ger ett litet barn, något som de aldrig fick, men som de enligt naturen borde ha fått. Så att gilla bröst behöver inte alltid betyda något sexuellt, utan kan vara en saknad av den tid de aldrig fick som små när de skulle ha ammats. Kanske en långsökt teori...
En fjärde faktor som i alla fall för mig gör att jag gillar bröst så mycket är mitt estetiska sinne som tycker att bröst, framför allt naturliga bröst, har mycket fina mjuka former, både stora som små (men främst stora). Som hobbykonstnär beundrar jag verkligen bröst och dess form.
En sista tanke är att det är delvis en social konstruktion att vara attraherad och fascinerad av bröst. Det är något kvinnor i de flesta länder döljer väldigt väl, förutom i vissa situationer där många av dessa är kopplade till sex. Något man inte kan komma åt vill man ha ännu mer. Det finns ju stammar där kvinnor går barbröstade, likaså finns det nudister, där bröst ju inte är lika fascinerande.
Min tankar kanske är helt åt skogen... Vad tror du?