Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

stora tuttar

[quote=78127140][quote-nick]Anonym (TW) skrev 2017-10-23 19:15:08 följande:[/quote-nick][/quote]

Funkar om syftet är att sitta stilla i soffan och ta erotiska foton, men inte till så mycket annat *gråtskrattsmiley*

• Anonym (Emma)
    Anonym (Martin) skrev 2017-11-26 14:45:04 följande:

Kik?;)

Har denna raggningsreplik, helt utan annan kommunikation någonsin gett gensvar?

Stöter ofta på det och om jag inte redan var ointresserad så ger den typen av förfrågan genast mig avsmak.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (TW) skrev 2017-11-27 23:46:31 följande:

Jag kan inte skicka bilder. Jag vet inte varför..

En liten fågel viskade att FL inte tillåter bilder som redan postats och sen raderats, gissar att även denna tråd råka ut för rensning, systemet känner igen bilder som postats innan. Du kan spara om bilden och posta igen.
  • Anonym (Emma)
    Pope Joan II skrev 2018-06-25 09:11:34 följande:

Jag kan för min del inte se att människor skulle vara upprörda över bilder på stora bröst. Det som irriterar dem är nog snarare att en kvinna med medelstora bröst envisas med att påstå att de medelstora bröst hon har skulle vara enorma och dessutom passa i tre olika kupstorlekar samtidigt som omkretsen skulle vara densamma. 

Lite som om en vit dvärgväxt kvinna utan boll och bollsinne systematiskt skulle posta bilder föreställande sig själv i en bildtråd om svarta basketspelande män. Malplacerat och underligt. 

Fast det där med kupstorlekarna är nog helt sant. Varierar oerhört mycket bland de olika tillverkarna.

HM och Lindex är oerhört generösa i sina kupor men ganska snåla runt om, medan Change och Twilfit är tvärtom, små kupor och generösa underband.

På Lindex kan jag komma i en 80E men på Change är jag i regel en 75H, hos Twilfit måste jag gå upp till 70I.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Tutte) skrev 2018-06-25 10:03:47 följande:

Tack Emma!

Har förstått att det inte enbart är bokstaven som talar om vilken storlek kvinnorna har på brösten. Antar att dina är medelstora

Kupstorleken beskriver hur stor skillnaden är mellan måttet runt bröstkorgen och måttet över själva bysten. En A-kupa innebär att skillnaden är liten, men själva bröstet kan ändå vara lika stort som ett D-bröst med mindre underbandsstorlek, men rent proportionerligt ser det ju mindre ut på en bredare kropp.

Mina faller nog under kategorin stora.

Förvisso engelska storlekar men förklarar ganska bra hur det hänger ihop:

• Anonym (Emma)
    Pope Joan II skrev 2018-06-25 10:46:42 följande:

Du säger ju samma sak som jag? Bandstorleken måste ändras för att kupan ska vara densamma (vid sidan av att också påverkas av olka modeller som minimizer, balconette m.fl). 

Jag kan ha samma bandstorlek men olika kupor i olika modeller, material och tillverkare. Att TW kan ha samma underband men olika kupor är därmed inte omöjligt alls. Sen att principen bakom kupstorlekarna ser ut som den gör innebär ju inte att det finns standardiserade volymer på kupor.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (P) skrev 2018-09-01 12:15:00 följande:

Troligen inte med ett omfång kring bröstkorgen på 70.

Exakt, men det är inte så lätt att förstå storlekar alla gånger.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Sunshine) skrev 2018-09-06 13:27:55 följande:

Jag förminskade från J till D

Är du nöjd? Jag går också i förminskningstankar men är lite orolig att jag kommer ha svårt för ärren.

Har idag 70I/75H och drömmen är ju att komma ner i D ungefär men vid de konsultationer jag varit på har kirurgen rekommenderat att inte försöka ta bort mer än max 4 kupstorlekar just för att ärren blir större och formen blir svår att få snygg. Vad sade de till dig om förväntat resultat?
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Sunshine) skrev 2018-09-07 17:16:24 följande:

Ärren stör faktiskt inte så mycket som man tror, de syns ju mindre och mindre. Det dem sa till mig att dem går ner till det som skulle passa just din kropp, dem tar inte för mycket så du kommer ju absolut få behålla relativt stora :) jag är hur nöjd som helst med min form. Det dem sa till mig är att ärren tar tid bara :)

Men det söm stör mig mest är att vårtorna/vårtgårdarna inte har nån känsel, väldigt sällan man får tillbaks dem..

Åh, tack för att du svarade. Är ju jättesvårt att förutse resultat såklart men extra svårt när man inte kan jämför med någon med ungefär samma storlek.

Å ena sidan så känner jag ju att jag helst vill se proportionerlig ut påklädd, vara mer fri att köpa kläder mm. Å andra sidan så vill man ju inte gärna känna att ärren överskuggar och syns tydligt utan kläder. Svårt det här men något måste jag faktiskt göra.

För att slipa tjat om för lite bilder, håll till godo.

• Anonym (Emma)
    Anonym (Mr) skrev 2018-09-10 13:15:18 följande:

Magiskt vackra bröst, vad är det du inte är nöjd med?

Häng 2 mjölkpaket i ett snöre runt halsen (nästan dubbla det om du är en storväxt man över 95 kg tung, för att behålla propotionerna) och försök klä dig, jobba och träna på ett sätt som gör att mjölkpaketen inte orsakar smärta och obehag eller får kläder att sitta dåligt.

Alternativt tänk dig ett liv med pungkulor stora som bouleklot ;)

Skämt åsido, jag är absolut inte missnöjd med hur de ser ut, utan med hur de påverkar mig både fysiskt, ekonomiskt och psykiskt.

Stora problem med rygg, nacke och huvudvärk som läkare menar beror mycket på att jag bär omkring på alldeles för mycket vikt framtill.
  • Anonym (Emma)

Häng 2 mjölkpaket i ett snöre runt halsen (nästan dubbla det om du är en storväxt man över 95 kg tung, för att behålla propotionerna) och försök klä dig, jobba och träna på ett sätt som gör att mjölkpaketen inte orsakar smärta och obehag eller får kläder att sitta dåligt.

Alternativt tänk dig ett liv med pungkulor stora som bouleklot ;)

Skämt åsido, jag är absolut inte missnöjd med hur de ser ut, utan med hur de påverkar mig både fysiskt, ekonomiskt och psykiskt.

Stora problem med rygg, nacke och huvudvärk som läkare menar beror mycket på att jag bär omkring på alldeles för mycket vikt framtill.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (P) skrev 2018-09-10 13:48:57 följande:

Otroligt vackra bröst med fin form. Dock väldigt svårt att se storleken i liggande ställning. De ser faktiskt inte extremt stora ut. Mest fylliga och fina.

Tack. Som jämförelse så är mina BH-kupor lika stora i volym som mina kepsar är. Brukar skoja om att tuttarna är lika stora som mitt huvud. Mitt bystomfång är nästan 30 cm större än måttet runt höfter/rumpa. Tro mig, de är stora, och på min ganska lilla kropp är de alldeles för stora.

Svar på tråden stora tuttar