• che71

Ni som blivit sydda

Hej!
    Jag sprack vid min FL för 7 veckor sen, det blev sugklocka o pga det en perineumbristning grad 2 med flertalet stygn inre o yttre sa läkaren.
    Det sved rejält när jag kissade första dagarna o jag var jätterädd att gå på toa o göra nr 2 men det gick bra.
    Stygnen trillade ut efter någon vecka eller 2 o jag var uppe o gick som vanligt, på 3:e dagen promenerade vi hem från BB, visserligen sakta o det skavde men ändå OK. Sen har vi promenerat mycket o rätt långt varje dag.
    Tyvärr har jag fått ett slidväggsframfall sen efter det, så det känns som att något ska trilla ut ur underlivet, det bör hjälpa att knipa extra mycket o bör gå bort efter några månader säger BM...hoppas det.
    Synd eftersom det hade läkt så fint efter bristningen.
    Hur långt efter FL innan ni hade sex för första gången förresten? Det känns inte så roligt nu pga framfallet men ska gå bra trots det enligt min BM...men vet inte när jag ska våga...
    hur känner ni när det gäller det?

• che71

SaraD

Skönt att höra att det kan gå bra.

De hängde o tryckte på min mage också. Är det därför man får slidväggsframfall?

Men tycker inte du att det känns obehagligt att gå o böja sig ner ibland?

Då är du 1 vecka före mig.

Är ditt också ett främre slidväggsframfall?

Så sex gjorde inte alls ont?

Ammar du förresten? För så länge man ammar saknar man östrogen som förhoppningsvis sen gör så att det går tillbaka.

Är det någon som vet när mensen kommer tillbaka?

Jag ammar men ger ersättning också ca halv portion 2 ggr om dagen för att bebis ska bli mätt.

Igår o idag har jag haft himla ont i hö sida liknande när en gulkroppscysta sprack för något år sen

Men det kanske är ÄL istället? Undrar om det redan kan vara det trots amning?

Skönt att inte vara ensam. Om sådana här problem.

Lyckan382 hur länge sen är det du födde?

När hade ni samlag första gången?

Svar på tråden Ni som blivit sydda