• Maggiloo

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Hej! Va tvungen att hoppa in:) Är hemma och är sjuk så sitter och läser lite olika trådar, och fann denna. Jag fick insatt en fem-dagars blastocyst igår, måndag. Men oturligt nog blev jag sjuk redan igår kväll, halsont och ont i kroppen. Är det någon annan som råkat ut för det? Är orolig att det ska påverka utgången för detta FET försök.

Min resa låter väldigt lik din Moolie, blev gravid på mitt första ivf (ICSI) men missfall i vecka tio-elva. Så det här är vårt andra försök med FET i ostimulerad cykel.

Så typiskt att jag blev sjuk nu då jag sällan är sjuk, men det är bara att vänta och se!

• Maggiloo

Tack jenJoh5! Tråkigt att läsa att det inte gick vägen för dig denna gång, men går säkert bra nästa gång! Får du starta direkt på denna cykel? Så tråkigt med all väntan!

• Maggiloo

Jag tar också progesteron, lutinus, så då är det kanske inte ostimulerat helt ändå:)

• Maggiloo

Det låter ju såklart ännu bättre Moolie, att det är så naturligt som möjligt:)

Har du barn sen tidigare Moolie? Det har inte jag, och tyvärr blev det bara två ägg som tog sig av tio. Så det här är det sista i frysen sen får vi börja om igen!

• Maggiloo

Märker att jag inte har så bra koll, trodde man alltid fick progesteron vid ivf. (Antagligen för att alla jag vet som har gjort det har fått det) Nån som vet varför vissa får och andra inte? Jag börjar ju bli lite till åren så kanske är därför? Men vår barnlöshet beror på min kille, slöa och få spermier. Jag har fått en plan att om detta försök misslyckas får vi börja om med hormoner direkt på denna mens, det känns skönt då jag fått vänta länge efter missfallet!

• Maggiloo

Det va första gången för mig med när jag blev gravid i april, men som sagt missfall även för mig i v10. Hade en knasig grav, började med små bruna flytningar och mensvärk ungefär då BIM skulle vara. Trodde ju då såklart att det va kört men sen visade testet positivt., men värken fortsatte så blev rädd att det kunde va utomkveds så blev hänvisad till gynakuten. Där kunde dom ej se någon graviditet så dom trodde det stötts ut, men fick ta hcg prov. Och ett nytt en vecka senare, då hade det ökat och det visade sig att jag va gravid. Men veckan efter v8 skulle vi köra första vul på kliniken, då visade det sig att embryot va för litet. Men hjärtat tickade, så fick komma på koll veckan efter och även efter den och då växte den å hjärtat tickade. Men givetvis när jag åkte på en resa började jag blöda. Så va en riktig bergochdalbana, hoppas den här gången att det kommer funka bättre!

Tack för tips MissKS! Har bara lite feber nu så avvaktar med tabletter men ska hålla koll om den stiger!!

• Maggiloo

Ja men eller hur?!!! Nu är det vår tur!!! Min testdag är den 14/9 och din är väl 13/9 så vi ligger väldigt lika Moolie, blir spännande att se! :)

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!