• Snöfrid

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Hoppar in i denna tråd! Min fru fick en 5 dagars blastocyst igår! Efter 1 ivf som ledde till graviditet men ma i v6 i december -13 och 5 st misslyckade Fet under 2014 är detta vår första blastocyst på en helt ny ivf! (Förra omgången var det äp på onsdag och et på fredagen). Känns hoppfullt men otroligt läskigt..

• Snöfrid

Plussade starkt idag på ruvardag 9 med 5 dagars blastocyst! Vi har använt Fructus Feminadroppar varje dag, som ska hjälpa till att göra livmodern "kladdig" så det lättare fäster riktiga testdag är nästa fredag. 3 oktober. Efter 5 fet så plussade vi på ivf nr 2! Min fru är gravid! Hoppas den vill stanna kvar nu...att testet bara blir starkare..

• Snöfrid

Köpte Fructus Femina på www.helsehelse.dk . Började med de direkt efter äggplocket och ska fortsätta tills vi förhoppningsvis får se ett hjärta ticka! Det är det vi gjort annorlunda än förut. Och så har min fru efter et druckit varm mjölk med honung varje kväll, och vi har sett många komedier, och hon har sett till att promenera minst en halvtimme varje dag. Vi har aldrig testat såna saker förut. Men vi började bli desperata och kände att vi testar allt!

2014bebis skrev 2014-09-24 11:20:14 följande:

Stort grattis!!! Var har ni köpt Fructus Feminadroppar ? Är på min 7e ivf och letar desperat efter något som ger mig ett plus.

• Snöfrid

Vår förra ivf blev alla till 3 dagars embryon. Gjorde Et och blev gravid som slutade i ma v6. Och sen 5 st fet varav ingen ledde till graviditet. Denna gång fick vi ut 8 st ägg varav alla befruktades men 2 st klarade sig till 5 dagars blastocyster. Så vi har en i frysen också. Så första gången med blastocyst nu :) . Fructus Femina, babyklister provade vi första.gången nu. Började med det direkt efter äggplocket, samma dag. Vi kände så att även om det inte skulle ha nån effekt så måste ju placeboeffekten göra nåt bra. Om man kan känna sig lugnare själv :)

.

Blomflugan skrev 2014-09-26 18:43:03 följande:

Grattis snöfrid och battlingbard!

Snöfrid, var era tidigare fet med blastocyster? Är det där ni tog det som brukar kallas babyklister?

• Snöfrid

Det är större chans när man fått tillbaka långtidsodlad . :). Vi kollade komedier . Det finns en israeilisk forskning gjord på kvinnor som blivit inseminerade och hade en clown hos sig då. Fler blev gravida av de som skrattade än de som inte hade clown hos sig :). Har även varje kväll efter et druckit varm dryck med honung. Det sägs att det kan öka chanserna, och även att det ger förbättrad sömn. Att det utsöndrar serotonin. Och så har vi använt Fructus Femina. Beställde från helsehelse.dk . Det är droppar som tas 10.droppar 3 ggr om dagen. Det ska göra livmodern "kladdigare" så.det lättare fäster. Vi är.gravida efter 5 fet. Vår första gång med 5 dagars blastocyst. Lycka till!

83bergkvist skrev 2014-09-29 22:58:02 följande:

Åh, hoppar in i denna tråden. Har idag satt in en blastocyst och peppar mig själv att det skulle vara större chans med långtidsodling. Gör mitt första ivf och är livrädd för att misslyckas.

Det enda jag tar nu är Lutinus och äter folsyra som enligt mina läkare räcker. Är det någon som tipsar om något annat som skulle öka chanserna?

• Snöfrid

Det är såklart bra om man kan skippa det helt. Men min fru var druckit en mugg om dagen bara. Just ja, sen har hon inte burit nåt heller ( ja väskan till jobbet då). Och hon har tagit minst en halvtimmes promenad varje dag :)

83bergkvist skrev 2014-09-30 07:52:09 följande:

Åh, stort grattis till graviditet!

Jag ska genast åka iväg och köpa honung och beställa Fructus Femina. Jag är dock smått beroende av mitt kaffe och min läkare sa max 2 koppar om dagen, ska man egentligen helt skippa det? Hur har ni gjort?

• Snöfrid

Officiell testdag idag! <3 (sist vi var gravid stod det 2-3 veckor på testet) Vul 24 oktober. Lång väntan.. hoppas vi får se ett litet hjörta slå..att denna är stark!

• Snöfrid

Vi går på rpc :) vi är gravida efter att ha fått en blastocyst första.gången! Hade testdag igår så det är helt nytt :) ( det är min fru som bär. Första barnet)

Min älskade dotter skrev 2014-10-04 09:06:58 följande:

Får man hoppa in här...? :) Dags för syskonförsök - har 1 blasto i frysen o 11 st 2el3dagars. Har på nåt sätt lyckats bli gravid 2 ggr sen dottern föddes men en gång slutade det i MA och sen i MF. Så vi tänkte om det ev är bättre att använda de i frysen.. Alla kasseras i höst så man känner sån stress :/

Är den nån som går på rpc på akademiska?

• Snöfrid

Nej vi har aldrig haft Heidrun, men va kul att du frågar för vi har också oftast haft Johannes (älskar Johannes!) Men just nu till Vul 24 okt ska vi också få Heidrun för att Johannes var upptagen :D

Min älskade dotter skrev 2014-10-04 19:55:28 följande:

Snöfrid: Stort grattis! En fråga..vet du vem läkaren Heidrun är..? Har bara haft Johannes förut men svårt att få tid hos honom :/

Kelsson1: Tack!

Frågan är om man ska chansa på blaston. Jobbigt är om den inte klarar upptiningen o då är d försent att återföra en av de andra som är frysta på dag 2,3...

Men sen undrar jag (va så längesen vi va inne i den här ivf-världen), är en blasto verkligen bättre, alltså den va tydligen för dålig att frysa dag 2 el 3 lixom...

• Snöfrid

ÅH grattis till att ni fick Johannes :) . Lycka till!!!

Battlingbard skrev 2014-10-05 21:50:15 följande:

Ska på vul på onsdag på akademiska och vi fick Johannes, ska hålla ögonen öppna efter Heidrun

• Snöfrid

Vi hade också MA ibä december och denna gång hade min fru blodiga flytningar och vi var jötteoroliga! Men igår fick vi se att ett hjörta slog! Hoppas på samma för er! Förstår oron ni har =( <3

Kelsson1 skrev 2014-10-15 14:59:21 följande:

Jag har fått blodiga flytningar hoppas att det inte är MF på gång!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!