• 83bergkvist

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Åh, hoppar in i denna tråden. Har idag satt in en blastocyst och peppar mig själv att det skulle vara större chans med långtidsodling. Gör mitt första ivf och är livrädd för att misslyckas.
    Det enda jag tar nu är Lutinus och äter folsyra som enligt mina läkare räcker. Är det någon som tipsar om något annat som skulle öka chanserna?

• 83bergkvist
    Snöfrid skrev 2014-09-30 07:18:33 följande:

Det är större chans när man fått tillbaka långtidsodlad . :). Vi kollade komedier . Det finns en israeilisk forskning gjord på kvinnor som blivit inseminerade och hade en clown hos sig då. Fler blev gravida av de som skrattade än de som inte hade clown hos sig :). Har även varje kväll efter et druckit varm dryck med honung. Det sägs att det kan öka chanserna, och även att det ger förbättrad sömn. Att det utsöndrar serotonin. Och så har vi använt Fructus Femina. Beställde från helsehelse.dk . Det är droppar som tas 10.droppar 3 ggr om dagen. Det ska göra livmodern "kladdigare" så.det lättare fäster. Vi är.gravida efter 5 fet. Vår första gång med 5 dagars blastocyst. Lycka till!

Åh, stort grattis till graviditet!
    Jag ska genast åka iväg och köpa honung och beställa Fructus Femina. Jag är dock smått beroende av mitt kaffe och min läkare sa max 2 koppar om dagen, ska man egentligen helt skippa det? Hur har ni gjort?
  • 83bergkvist
    Kattflickan skrev 2014-09-29 23:08:06 följande:

Det finns studier som visar att det ger en bättre chans till graviditet om man låter bli koffeinhaltiga drycker.

D-vitamin kan också vara bra att ta. Det är de saker jag läst om som det vetenskapligt har gått att påvisa har en effekt.

Lycka till!

Attans, jag antar att det bara blir till att skippa kaffet då :(
    Tack för tipset!
  • 83bergkvist
    Moolie skrev 2014-09-30 08:47:07 följande:

Jag vet faktiskt inte hur det går för oss... Ultraljud på fredag och det känns som om det inte kommer vara så kul...

Håller alla tummar för er!
  • 83bergkvist
    Kelsson1 skrev 2014-09-30 10:00:30 följande:

83bergkvist: Välkommen och grattis till ruvarstatus
    Jag gör dig sällskap idag, får tillbaka en fryst blastocyst.
    När jag blev gravid med dottern så hade jag helt lagt av med koffein (återupptog det efter graviditeten) men den här gången tror jag att jag kommer bara att begränsa intaget till max 2 koppar per dag.
    Med dottern tog jag också stark dos D-vitamin och E-vitamin förutom multivitamintablett och folsyra. Tittade mycket på roliga serier (skrattade så jag grät, hade läst om en studie där clownbesök gett bättre resultat).
    Håller tummarna att det lyckas för er nu.

Tack! Spännande, då har vi testdagar precis efter varandra. Ska försöka skratta så mycket jag bara kan fram tills dess :)
  • 83bergkvist
    Snöfrid skrev 2014-09-30 08:02:02 följande:

Det är såklart bra om man kan skippa det helt. Men min fru var druckit en mugg om dagen bara. Just ja, sen har hon inte burit nåt heller ( ja väskan till jobbet då). Och hon har tagit minst en halvtimmes promenad varje dag :)

Jag gillar promenaderna, det ska jag också försöka göra! Skönt att få röra lite på sig.
    Nu måste jag bara lära mig att stressa ner, har eget företag och jättemycket att göra eftersom jag varit borta en del nu i hela ivf-karusellen. Hoppas inte det påverkar för negativt med stress..
  • 83bergkvist

Hej tjejer!
    Går och ruvar på en liten blastycyst sedan i måndags. Jag har ett litet dilemma. Min man fyller år nästa onsdag och egentligen har vi testdag den 13:e men alla verkar testa innan. Vi har pratat om att testa runt den 8/10 men jag vill verkligen inte förstöra hans födelsedag om det är minus samtidigt som det skulle vara världens bästa present..
    Hur skulle ni gjort? (jag vet, litet problem men ändå)

• 83bergkvist
    Moolie skrev 2014-10-02 14:44:13 följande:
    Å andra sidan är det "bara" en födelsedag...! Så chansa på att ge honom det som en födelsedagspresent. Tänk på att vaggisarna kan ge ett falskt positiv och att ett negativt inte behöver vara negativt. :)
    Ja, vi får se hur jag gör :) Men vaggisarna ska man ju ta ända fram till graviditetstestet, då förstår jag inte hur det skulle kunna bli säkert positivt?
  • 83bergkvist
    Snöfrid skrev 2014-10-03 09:52:37 följande:

Officiell testdag idag! <3 (sist vi var gravid stod det 2-3 veckor på testet) Vul 24 oktober. Lång väntan.. hoppas vi får se ett litet hjörta slå..att denna är stark!

Fantastiskt!
  • 83bergkvist

Hej allihop!
    Jag testade mig precis på rd 7 med blastocyst och fick ett jättetydligt plus! Åh jag kan inte fatta det, jag har aldrig sett ett plus på den jäkla stickan. Men jag blir direkt lite orolig att det är för tidigt? Vad tror ni? Ovitrellesprutan tog jag ju för 14 dagar sedan. Kan det verkligen vara sant att jag är gravid?

• 83bergkvist
    Kelsson1 skrev 2014-10-06 11:09:01 följande:

83bergkvist: Stort Grattis! Jag tror inte att det är Ovitrelle som ger falska positiva längre. Det jag gjorde när jag hade tagit ÄL spruta var att jag tog ett test på RD1 och fick negativt då kunde jag lita på eventuellt positivt resultat senare

Tack! Jag är helt överlycklig, sitter på jobbet och får ingenting gjort Skrattande Nu har jag ju inte testat på rd1 för att se till att Ovitrelle inte är kvar men nu har jag bestämt mig för att vara positiv!
    Men visst är du Kelsson1 en testdag efter mig?
  • 83bergkvist
    Kelsson1 skrev 2014-10-06 13:06:48 följande:

Blomflugan: Det är inte bara negativa testet utan också avsaknad av symptom jag haft de gånger jag fått plus, så kombinationen och sen den där känslan (svårt att förklara den) som jag haft vid plus som saknas nu.
    När man har försökt så länge som vi innan vi lyckades så brukar man känna igen sin kropp o någonstans "veta" redan i förväg hur det går...
    Tror inte att jag är ensam om att tänka så, eller finns det någon annan som förstår vad jag pratar om?

Vad tråkigt om det är så. Men jag vet vad du menar, man känner något på sig tack vare kroppens symptom. Men hoppas ändå att du har fel.
  • 83bergkvist
    Moolie skrev 2014-10-06 12:42:17 följande:
    Absolut kan det vara sant!! :)) Grattis! :D
    Helt underbart om det är så Hjärta Är så rädd för att vara glad med risken att det fortfarande kan försvinna men mina läkare sa till mig att vara positiv så det ska jag vara.
    Längtar tills jag också får se ett litet hjärta.
  • 83bergkvist
    Moolie skrev 2014-10-06 18:35:13 följande:
    Jag vågar inte vara riktigt glad heller... Jag kikar på allt som har med bebisar att göra, spjälsängar och skötbord, babyskydd och barnvagnar... Men HELA tiden faller jag tillbaka på vårt MA i våras och helt plötsligt börjar jag känna mig sjuk istället för att känna mig gravid... Mitt psyke är inte det bästa... Har kommit överens med mina föräldrar att vi inte ska prata om det mer... Att vi får vänta till efter KUB... När vi ska överraska alla familjemedlemmar med våra presenter och bilder...

Låg och grät i soffan att det ta mig tusan är MIN tur att få vara glad över att få ett barn... Ska jag "bara" få njuta i 20 veckor när andra får känna glädjen genom hela...
    Jag försöker verkligen vara positiv, tycker du också ska vara det. Då mår kroppen bättre fysiskt inbillar jag mig. Håller alla tummar för dig!
  • 83bergkvist
    Moolie skrev 2014-10-07 06:16:04 följande:
    Så kul! Grattis!!
    83bergkvist skrev 2014-10-06 22:20:26 följande:

Jag försöker verkligen vara positiv, tycker du också ska vara det. Då mår kroppen bättre fysiskt inbillar jag mig. Håller alla tummar för dig!

Vi tog ut glädjen i förskott (för det enda som hänt är att man är glad i onödan) förra gången. Det slutade med en månads sjukskrivning... Och om embryot inte klarar sig pga att jag är nedstämd så får det vara så... Jag klarar inte det där att få vara glad och sedan stampar någon på min glädje. Då vill jag hellre stå "ready for combat" istället...
    Jag förstår dig helt och hållet. Försök vara stark och frisk så hoppas vi att det går vägen. Håller alla tummar!
  • 83bergkvist

Grattis till plus Kelsson1, det ger mig hopp om att lyckas med min frysta blastis till nästa omgång.
    Ringde Nordic idag och meddelade att det inte gått vägen och de blev verkligen genuint ledsna, Jag vågade knappt säga att jag tjuvtestat med ett plus men de blev så glada att jag gjort det för det betydde att det iallafall gick till steg 2. Jag verkligen älskar Nordic Ivf i Malmö, de är fantastiska.
    Nu tar vi nya tag Glad

Kram och lycka till!

• 83bergkvist

Hej på er
    Ska sätta in en fryst blastocyst om en månad i en ostimulerad cykel. Jag frågade min läkare om lutinus men det skulle jag inte ta eftersom min egen slemhinna kommer att vara tillräckligt stark vid en ostimulerad cykel.
    Nu är det så att jag har lutinus kvar sedan vårt färskförsök. Kan jag ta lutinus ändå, kan det öka mina chanser eller är det dumt?

• 83bergkvist
    Min älskade dotter skrev 2014-12-14 23:55:39 följande:

Hej! Ett tag sen jag skrev... Mycket besviken efter sjukhusets beteende inför senaste fet som uteblev pga att det inte fanns tider.. Men med ett omslag på äl-testet så försökte vi väl själva(som vanligt...)

Ömma bröst i veckan, som jag brukar ha innan mens men gjorde ett test som visade positivt!! Helt galet! Dagen efter testade jag med digitalt (vågade inte lita på det första, som ändå va tokpositivt;)

Åh grattis, vad fantastiskt att lyckas på egen hand!
Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!