• Nin

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Hej alla

Jag vill också hoppa in här, lite kort om mig. Är 33 år, försökt bli gravida i två år. Nu ruvar jag på en 2-dagars, 5-celligt, det är min första fet i stimulerad cykel. Är på ruvardag 3 vet i te vad jag ska känna?

Jag tycker att alla som vill ha barn ska få det! Håller tummarna för oss!!

• Nin

Tack alla ni snälla, jag läser som en tok överallt om symptom, lyckade ET och fet....

Av allt mitt "forskande" så är det större chans att lyckas när man odlar längre än två dagar, är det någon mer som har kommit fram till den slutsatsen? ????

Det här är våran första ivf gjort en ET, men det blev tyvärr inget:( så nu hoppas vi på det här försökt.

• Nin

Underbar tråd. Jag är helt på eran sida! Jag fick tjata till mig progynon inför den här behandlingen. Jag fick verkligen tvinga till mig det.

Jag började med nässprej den heter, börjar med S... Kan kolla upp namnet om ingen här vet vilken jag menar, tog den ganska länge pga. cysta, vi fick sätta igång mensen med en spruta och sedan börja med progynon och lutinus. Progynon 3st om dagen och litunus lika så, fram till fet, minskad dos på progynon till 2st om dagen morgon/kväll progynon 3st om dagen.

Nu är väntan lång, är på ruvardag 4. Känner mig ganska trött och hungrig, små varm. T

Ner testa på rd10.

Jag har inte läst hela tråden men stort grattis till alla plussare som är kvar här. Vi ruvare håller alla tummar och tår!! Ni som inte har lyckats den här gången, kämpa vidare!! För alla som vill ska ha /få ett barn!!!!!!!

• Nin

Jag lider med alla som har fått minus, jag är på ruvardag 7 och har börjat få rosa flytningar, är så ledsen att det inte vill fästa ;-( Kram till alla ledsna där ute

• Nin

Jag lider med alla som har fått minus, jag är på ruvardag 7 och har börjat få rosa flytningar, är så ledsen att det inte vill fästa ;-( Kram till alla ledsna där ute

• Nin

Jag blöder också för fullt :(

Jag har läst och "forskat" en hel del här på fl och nätet. Hittat en mycket info om immunförsvaret. Jag och min man funderar på att åka till Aten för att göra en immunologisk utredning på mig hos dr D.

Det talas mycket om att det ofta är immunförsvaret som gör att många kvinnor inte lyckas bli gravid.. (Såvida det inte är något annat). Jag vill inte accepter att man får diagnosen oförklarligt barnlösa.

Är det någon här som läst eller känner till det här med aggressivt immunförsvar?

• Nin

Tack så mycket blomflugan, får jag fråga vad ni har problem?

Vi jag försökt ganska länge, gjort ett ET och nu senast fet, 2 dagars ned 5-celligt. Jag TROR att jag har ett aggressivt immunförsvar. Man kan tydligen göra en immunologisk utredning i Aten.

• Nin

blomflugan,

Det är så frustrerande att läkarna här i Sverige säger så... Jag har läst många trådar här på fl om sambanden mellan infertilitet och immunologi. Läsvärd länk, fertilitetsguiden.com/immunologi/immunproblem.php

Anledningen till att jag tror att jag har immunproblem är för att jag, när jag blir sjuk så blir jag influensa sjuk får alltid feber. På vårt senaste IVF fet så blev jag influens sjuk bara några timmar efter insättning. Jag är frisk för övrigt, 33år, normalviktig, 163cm 54 kg. Min man 39 och frisk och god fysik.

Jag blev spontant gravid när jag var 26år missfall i vecka 7, men inte med min nuvarande man. Vid graviditeten hade jag fruktansvärt mycket besvär direkt vid befruktningen, blev jätte dålig, även den gången influensa sjuk.

Läkarna har inte hittat några fel på oss heller.

Min man har bra simmare och jag verkar kunna befrukta hans simmare, på utsidan iafl. men inte i mig :( Vid vårt senaste ivf behandlingen fick vi 5 fina ägg som blev befruktade men varken ET eller fet har velat fästa. Vi har nu 3st frysta embryon som väntar på oss.

Hur ska ni göra nu?

Berätta gärna hur gammal du är, hur länge har ni försökt, jag har inte läst alla dina inlägg här.

• Nin

Håller tummarna för att niska lyckas till nästa ivf.

Vi har inte bestämt oss för hur vi ska göra, så svårt at ta ettbeslut.

Vi har 3 st blacyster i frysen, jag ska träffa min läkare på tisdag nästa vecka för att diskutera nästa ivf. Jag funderar på att ta ett beslut efter mötet.

Kram

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!