• Sthlmsthlm

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Hej,

Vet ni vad ni har haft för gradering på era blastocyster?

• Sthlmsthlm

Är på RD6 idag med 5-dagars. Känner inget utom aningen mensvärk (mest på morgonen) och liiite ömma bröst. Det är lutinus misstänker jag.

Tror jag borde få mens i helgen om det inte blir något. Tiden går så långsamt! Har bestämt att jag inte kommer tjuvtesta om jag inte får mens.

• Sthlmsthlm

Att du vågar testa! Är en dag efter dig och tänker nog vänta förbi helgen, tänker att mensen borde komma först.

Glömde ta lutinus igår kväll. Är det någon som vet om det gör så mycket? Ska man ta en extra?

Bappen skrev 2014-11-05 23:51:01 följande:

Mäd: jag är oxå på RD7 idag och har testat negativt i två dagar men det är väl egentligen inte förrän fre (RD9) som man borde få plus med blasto om jag förstått det rätt, så än har jag hopp!

• Sthlmsthlm
    Bappen skrev 2014-11-06 22:21:48 följande:

RD8 med blastocyst: testade negativt imorse och nu har det kommit en liten blödning. Jag blir så himla ledsen.

Usch vad tråkigt Jag är på RD8 idag och har typisk mensvärk. Dessutom sjönk kroppstemperaturen 0,3 grader i morse. Så om några timmar är den nog här... :((
  • Sthlmsthlm

Är du säker på att det är blödningar och inte lutinus-kladd? Jag har också missfärgat kladd (rd11 idag)

När är din testdag?

Tappa inte hoppet!

Min älskade dotter skrev 2014-11-09 23:56:10 följande:

Och idag - rd 11 började ljusljusrosa blödningar, då o då kommer de.

FAN! Vill bara ligga i sängen och vara hela veckan men två möten imorrn jag måste gå på... Orkar inte ha en sån fasad jämt!

• Sthlmsthlm

Jag brukar aldrig ha några småblödningar innan mens annars, utan den kommer kraftfullt med färskt rött blod. Min förra ivf fick jag bruna flytningar dagen innan mens, men jag tror det mest var slump.

Nu har jag haft ljusrosa/ljusbrunt lutinuskladd några dagar och ingen menskänning. Tror helt enkelt det är biverkningar av lutinus.

Det är ju ingen garanti för att mensen inte kommer men jag tror inte det finns ett samband!

Min älskade dotter skrev 2014-11-10 07:23:55 följande:

Men det är ljusrosa, tänker bara om den skjuter upp mensen... Men när jag sätter in tabletten så kmr det nästan ingeting på hylsan lixom.... Testade neg på RD9, men testdag är på söndag...

• Sthlmsthlm
    Blomflugan skrev 2014-11-10 07:47:42 följande:

Jag har haft lite ljusrosa flytningar senaste dagarna, är bara på rd 4 idag, så det är definitivt inte mens. Tror som du Sthlmsthlm, att man kan råka få nåt blodkärl på tappen att brista. Hoppas det inte är mensen för er del! När har ni bim?

Hade "BIM" igår. Vet inte riktigt om man kan räkna så när man gör IVF? 
  • Sthlmsthlm
    Min älskade dotter skrev 2014-11-10 07:49:14 följande:

Jag brukar, innan mens alltid få lite flytningar men då bruna o inte såhär laxrosa...den brukar jag också ha väldigt ont o nu känner jag ingenting..

I början av ruvningen väldig molvärk o mådde konstigt - nu inget mer än typ sjuka humörsvängningar :/

Jag kände också mycket mer i början! Molvärk, ömma bröst.. humörsvängningar. Det peakade i fredags RD8. Nu känner jag ingenting och oroar mig för det istället.. 
    Kan det vara så här tyst om man är gravid? Var är bröstspänningar och illamåender liksom? Så pratar jag med min syrra som inte kände ett smack innan vecka 8. 

Testdag fredag.. nu börjar jag få upp hoppet att nå ända fram tid i alla fall! 
  • Sthlmsthlm
    JenJoh5 skrev 2014-11-11 10:18:25 följande:

Tack blomflugan och kelsson1! Fick lämna blodprov och hcg var så lågt nu så det var bara att konstatera tidigt missfall. Alla symtom borta nu så det är bara att inse att vi får göra nytt försök och hoppas på bättre lycka nästa gång. Men jag är inte förvånad för det var verkligen en kraftig blödning jag hade så.

Beklagar!!

Själv håller jag på att bli tokigt. Är på RD12 (med 5-dagar) och fick massa äckliga grå lutinus-flytningar i morse. Och så var det lite rosa i. Helt säker på att mensen kom. 

Några timmar senare  inget. 

Blir GAAALEN!! Testdag på fredag.
  • Sthlmsthlm
    Min älskade dotter skrev 2014-11-12 08:15:30 följande:

Hej alla! Kört här...blöder sjukt mycket :/ måste ändå fortsätta med lutibus till fredag o ta ett test då :/

Barn2011- på måndag bör återföringen ske. Vet att kliniker har lite olika faktiskt men där jag går skulle det bli på måndag för dig - idag skulle vara dag0 sen dag 5 skulle återföring ske.

Jag med... Testade negativt igår och blöder galet mycket idag. Kan inte finnas något liv därinne... :( 
    Så tråkigt...

Kram
  • Sthlmsthlm
    Min älskade dotter skrev 2014-11-12 08:15:30 följande:

Hej alla! Kört här...blöder sjukt mycket :/ måste ändå fortsätta med lutibus till fredag o ta ett test då :/

Barn2011- på måndag bör återföringen ske. Vet att kliniker har lite olika faktiskt men där jag går skulle det bli på måndag för dig - idag skulle vara dag0 sen dag 5 skulle återföring ske.

Jag med... Testade negativt igår och blöder galet mycket idag. Kan inte finnas något liv därinne... :( 
    Så tråkigt...

Kram
  • Sthlmsthlm
    Kattflickan skrev 2014-11-12 19:54:37 följande:

Panik! Ska snart ta Otrivelle och som jag minns det ska man inte trycka ut en droppe innan, Men det står så i instruktionerna!!!! Snälla hjälp!!

Känner inte igen det och kan inte minnas att jag gjort det. Tror inte det spelar någon roll!!
Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!